Ofte stillede spørgsmål om Apple Pay



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i.
Er Apple Pay sikkert?

Ja, Apple Pay er en af de sikreste og nemmeste måder at betale på, hvad enten du bruger kode, har fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse slået til.

Hvordan får jeg Apple Pay?

Hent Santander My Cards app fra Apple App Store og tilføj dit kort til Apple Wallet derfra. Du kan også lægge dit kort ind manuelt fra Apple Wallet og følge processen. Husk at opdatere dine oplysninger i vores netbank, inden du henter Santander My Cards.

Hvad gør jeg, hvis min telefon bliver stjålet?

Du skal melde din telefon eller anden enhed stjålet hos politiet. Da Apple Pay benytter TouchID eller FaceID er det kun dig, der kan bruge Apple Pay. Har du mistanke om nogen kender til din personlige kode til enheden, bør du straks ændre denne. Vi anbefaler, at du bruger ”Find my device” app’en, eller logger ind på icloud.com. Hvis din telefon bliver stjålet eller mistet kan du her ændre telefonens status til at være mistet. Når du gør det, fjernes muligheden for at betale med Apple Pay på telefonen.

Du behøver ikke spærre dine kort. Er du i tvivl om de digtale versioner af dit kort er slettet, kan du kontakte kundeservice. Vi anbefaler altid, at du regelmæssigt tjekker din konto for at se, om der er transaktioner, du ikke kan genkende.

Hvad jeg gør, hvis jeg har mistet mit kort, eller det er blevet stjålet?

Hvis dit kort er væk/stjålet, skal du staks kontakte Santanders 24/7 kortspærring på +45 7025 2502. Gøres dette uden for bankens åbningstid, skal du kontakte banken for at få et nyt.

De digitale versioner af dit kort vil være spærret indtil det nyt kort udstedes og opdatere kortoplysningerne. Gør du det samme dag, vil du dagen efter kunne bruge Apple Pay igen.

Jeg har modtaget en SMS som jeg ikke selv har anmodet om, hvad gør jeg?

Du skal kontakte Santanders kundeservice på +45 70 25 01 05. I appen My Cards kan du med fordel tjekke om der er transaktioner du ikke kender til. Hvis dette er tilfældet skal du straks kontakte Santanders spærreservice på +45 70 25 25 02.

Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet mit kort i udlandet eller på ferien?

Står du i udlandet og har mistet dit kort, kan du dagen efter du har meldt dit kort stjålet, tilføje det nye kort til Apple Wallet og bruge det med Apple Pay, gennem Santander My Cards. Så kan du fortsætte med at bruge dit Visa kort alle steder, der tager imod kontaktløse betalinger.

Hvordan fjerner jeg mit kort fra Apple Pay?

Du skal åbne Apple Wallet, og vælge kortet som du ønsker at fjerne. Under fanen Info, skal du nederst vælge "Fjern kort".

Mit mobilnummer er forkert, hvad gør jeg?

Hvis du har fået et nyt mobilnummer og vi har et gammelt nummer på dig, skal du skrive til os via vores netbank. Log på med MitID, vælg kundeservice fra menuen og skriv til os via anden forespørgsel. Så sørger vi for at opdatere dine nye oplysninger i vores systemer og du vil derefter, på ny kunne registrere dig og komme igang med at bruge My Cards.