Kundeservice

Vi støtter op om og følger de mange tiltag, regeringen og myndighederne har gjort / vil gøre i bekæmpelsen af COVID-19. Det er således en hovedprioritet for Santander at minimere risikoen for spredning.

Derfor følger vi løbende og meget nøje opfordringer og udmeldinger fra regeringen og myndighederne samt fra vores hovedkontor i Madrid, Spanien.

Vi gør alt hvad vi kan for at opretholde den høje service, du er vant til. Skulle du mod forventning opleve, at ekspeditionstiden er lidt længere end vanligt, takker vi på forhånd for din forståelse.

Spørgsmål og svar

Bil & fritid

6 spørgsmål i Bil & fritid
  • Billån (6)
    • Hvad er debitorrente?

      Debitorrenten er det samme som lånets effektive rente. Den viser lånets rente inklusiv renters rente.
    • Hvor er renten på mit lån?

      Renten på din konto fremgår af din aftale, Min Side og dine opkrævninger. Hvis du har en variabel rente, skal du være opmærksom på, at den kan have ændret sig.
    • Hvordan finder jeg sælgers oplysninger?

      Du finder sælgers navn og kontaktoplysninger på bilannoncen på DBA eller Biltorvet. Vi anbefaler også, at du tager kontakt til sælger, før du søger om et lån til bilfinansiering hos os.

      Jo mere du ved om sælgeren, desto mere sikker kan du føle dig med handlen.

    • Hvordan finder jeg reg.nr. på bilen?

      Bilens registreringsnummer findes på bilannoncen på DBA eller Biltorvet. Vi anbefaler også, at du tager kontakt til sælger, inden du ansøger om et billån hos os. På den måde får du alle de informationer, du behøver, så du kan træffe den rette beslutning i forbindelse med din bilfinansiering.

    • Hvad koster et billån?

      Prisen på et billån afhænger af lånebeløbet, din egen udbetaling samt løbetiden på lånet. Du kan bruge vores beregner her på siden for at finde netop det billån, der passer til dig. Ved anvendelse af vores lånberegner, kan du se helt nøjagtigt, hvad du skal betale for et billån hos os.

      Hos Santander Consumer går vi meget op i, at du føler dig tryg gennem hele processen, og derfor sidder vi altid klar til at besvare dine spørgsmål, hvis du skulle have nogle.

      Du kan altid kontakte vores kundeservice på kundeservice@santanderconsumer.dk eller ringe til os på 70 21 90 11 – alle hverdage fra 09.00-16.00.

    • Er min ansøgning om billån bindende?

      Nej, din ansøgning om et billån hos os er ikke bindende. Når du sender din ansøgning til os, og den bliver godkendt, modtager du et lånetilbud. Det er først, når du har underskrevet lånedokumentet, at det er bindende. Efter du har underskrevet, har du desuden 14 dages fortrydelsesret.

      Du kan derfor helt uforpligtende sende en ansøgning afsted for at se hvilket lån, vi er i stand til at tilbyde dig. Hvis det tilsendte tilbud ikke lever op til dine forhåbninger, kan du blot undlade at acceptere det.

      Vi har valgt at gøre det på denne måde, fordi vi mener, at det giver dig de bedste forudsætninger for at træffe den rette beslutning for dig selv, når du skal ud og anskaffe en ny bil.
Ring til Bil & fritid

Privatlån

15 spørgsmål i Privatlån
  • Ansøgning (9)
    • Hvad kan jeg låne til?

      Vi blander os i princippet ikke i, hvad du skal bruge pengene til, men det kan være en fordel at lade os vide, hvis du skal bruge alle eller nogle af pengene til at indfri eksisterende gæld, da det kan have indflydelse på vores kre​​ditvurdering af din ansøgning. Endvidere kan Privatlånet desværre ikke bruges til finansiering af udbetalingen på en bil, hvor finansiering af bilen ligeledes sker gennem Santander Consumer Bank. Baggrunden er, at vi finansierer biler med købekontrakt og ejendomsforbehold. Anvendelsen af denne finansieringsform er juridisk betinget af, at vi ikke finansierer mere end 80% af bilen.

    • Hvilke dokumenter kræves der?

      Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

      Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

      I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

    • Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

      Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

      Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

    • Jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning​

      Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

      Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

      Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

      Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

      Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

      Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

    • Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

      Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

    • Hvor meget kan jeg låne og over hvor lang tid?

      Hos Santander Consumer Bank kan du låne fra 10.000 kr. op til 350.000 kr. Du bestemmer selv, om du vil betale pengene tilbage over 12 eller op til 180 måneder. Låner du op til (og med) 50.000 kr. er tilbagebetalingstiden maksimum 120 måneder, låner du mellem 50.000 og 150.000 kr. er tilbagebetalingstid​en maksimum 144 måneder. Jo længere løbetid, desto lavere er den månedlige ydelse.​​

    • Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

      Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit NemID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

      Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

      Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

      På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

      Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

    • Hvem kan optage et lån?

      Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

      Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

      Derudover stiller vi også et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus.

      Forskellen på disse to slags lån er udelukkende størrelsen, og derfor er der også forskellige indkomstkrav til dem.

      Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 ved én ansøger og 240.000, hvis du har en medansøger.

      Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 ved én ansøger og 400.000, hvis du har en medansøger.

      Hvis du ønsker at læse mere om forskellene på vores Privatlån og Privatlån Plus, kan du gøre det her.

      Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

    • Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre øvrige vilkår, end det jeg har søgt om?

      I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.


      Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.
  • Betaling og indfrielse (6)
    • Kan jeg undgå at betale via Betalingsservice?

      Nej, det er en betingelse for at få lånet, at ydelserne betales via Betalingsservice. Såfremt Betalingsserviceaftalen af en eller anden årsag ikke gennemføres en måned, fremsendes et indbetalingskort. Det koster et gebyr på 35 kr. per måned at få fremsendt indbetalingskort (dette gebyr opkræves ud over det månedlige administrationsgebyr).

    • Hvordan tilmelder jeg betalingen til BS (Betalingsservice)?

      Vi tilmelder dit nyoprettede Privatlån til Betalingsservice på den konto, du/I har angivet i ansøgningen. Såfremt Betalingsserviceaftalen skal tilmeldes igen eller trækkes fra en anden konto i lånets løbetid, skal det ske via din bank. Hvis du benytter netbank, er der mulighed for at tilmelde regninger direkte der. Kontakt dit pengeinstitut for flere oplysninger om denne mulighed. Du tilmelder dig til Betalingsservice via din netbank med vores PSB-nummer: 05054508 og debitorgruppenummer.: 07654. Vær opmærksom på, at din aftale først opkræves via Betalingsservice, når beløbet fremgår af Betalingsserviceoversigten.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan betale?

      Hvis du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte os med det samme på telefon 70 21 90 11. Jo hurtigere du kontakter os, jo bedre mulighed giver det os for at finde den løsning, der passer din økonomi bedst.

    • Kan jeg foretage en ekstraordinær indbetaling?

      Ja, du kan til enhver tid lave et ekstraordinært afdrag på dit lån. Det koster ikke noget at indbetale ekstraordinært. Vi kan tilbyde at trække pengene direkte fra dit VISA/Dankort. I så fald ring til Kundeservice på 70 21 31 31 og tryk 2. Husk at have kortet parat, hvis vi skal trække på dette.

    • Kan jeg indfri mit lån før tid?

      Du kan til enhver tid indfri aftalen uden varsel. Ved indfrielse af aftalen forfalder restgælden på kontoen omgående til betaling. Indfrielse af aftalen kan ske ved at ringe til vores kundeservice på 70 21 90 11 hverdage fra 09.00-16.00, ved at skrive til Santander Consumer Bank, Stamholmen 149, 5., 2650 Hvidovre, eller ved at sende en mail til kundeservice@santanderconsumer.dk. Når du indfrier aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusive renter og omkostninger. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er Santander Consumer Bank berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdatoen. Du kan til enhver tid få en indfrielsesopgørelse ved at kontakte Santander Consumer Banks kundeservice.

    • Hvad koster det at indfri mit lån før tid?

      Der er ingen omkostninger forbundet med at indfri dit Privatlån før tid, men for at vi kan oplyse det præcise indfrielsesbeløb, skal du logge ind via hjemmesiden under Min Side, og vælge den dato du ønsker at indfri kontoen ​for den indeværende måned. Når du indfrier aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusive renter og omkostninger. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er Santander Consumer Bank berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdatoen.

Ring til Privatlån

Opsparing

16 spørgsmål i Opsparing
  • Oprettelse (8)
    • Er der nogen gebyrer forbundet med kontoen?

      Nej, vores opsparingskonti har ingen gebyrer. Du har altså ingen udgifter ved at have din opsparing stående hos os. Tværtimod kan du begynde at lade dine penge arbejde for dig – uden det koster dig en krone.

    • Hvorfor skal jeg oplyse, hvor min opsparing er fra, og hvad den skal bruges til?

      Disse spørgsmål er et lovkrav, som alle danske banker skal følge. De skal stilles til nye og eksisterende kunder for at modvirke såkaldt hvidvaskning af penge.
    • Jeg bor i udlandet​. Kan jeg oprette en konto?

      Nej, vi kan desværre kun tilbyde konti til kunder med fast bopæl i Danmark.
    • Jeg er under 18 år. Kan jeg oprette en konto?

      Nej, vi tilbyder desværre ikke konti til personer under 18 år.
    • Jeg har navne - og adressebeskyttelse. Kan jeg oprette en konto?

      Ja, det kan du godt. Når du opretter en konto, vil du til sidst i processen blive bedt om at uploade gyldigt sundhedskort og billede-id (pas eller kørekort). Når vi har valideret det fremsendte, modtager du en mail fra os.

    • Kan min samlever og jeg have samme højrentekonto?

      Nej, kontoen bliver registreret til den person, der logger på med sit NemID ved oprettelsen. Hvis I begge ønsker at have jeres opsparing stående hos os, bliver I nødt til at oprette hver jeres konto.

    • Kan virksomheder oprette en højrentekonto?

      Nej, det er kun privatpersoner, der kan oprette konti.​
    • S​kal første indbetaling komme fra en konto i mit navn?

      Første indbetaling bruges til at fuldføre identificeringen af dig som kunde, og er et juridisk krav for at kunne oprette dig online. Kommer din første indbetaling ikke fra en konto i dit navn, skal du identificere dig på anden vis eksempelvis vha. pas eller kørekort. I så fald kontakter vi dig. Din indbetaling vil stadig blive indsat på din konto, men du vil ikke kunne tilgå pengene, før ident​ificeringen er gjort på anden vis.
  • Generelt (5)
    • Kan jeg få et kontoudtog?

      Én af grundene til, at vi kan have så høje opsparingsrenter er, at alt foregår elektronisk. Du modtager derfor ikke et fysisk kontoudtog, men kan se dine posteringer under din kontooversigt, når du logger på Netbank for opsparing.

    • Kan I sende mig min indlånsaftale?

      Du ser din indlånsaftale ved at logge på din netbank og vælge den enkelte konto, som du ønsker at se aftalen for. For at holde omkostningerne nede og opsparingsrenterne oppe, har vi ikke mulighed for at sende den fysisk.​

    • Kan jeg navngive mine konti?

      Nej, desværre ikke på nuværende tidspunkt.

    • Hvordan opsiger jeg min konto?

      Såfremt du ønsker at opsige din Højrente konto, skal du logge på Netbank for opsparing og udbetale din disponible saldo, så saldoen bliver 0 kr. Når pengene er udbetalt og til rådighed på din NemKonto, skal du vælge "Luk konto". Herefter lukker vi kontoen og udbetaler renterne indenfor 2-3 bankdage.

    • Jeg kan ikke logge på netbanken. Skal jeg starte forfra som ny kunde?

      Din konto kan være lukket og derfor skal du oprette dig på ny.

      Vi lukker konti uden indestående, som ikke har været anvendt i over et år. På Højrente 24 er der i øvrigt 12 dages frist til at indbetale efter oprettelsesdagen. Sker dette ikke inden for fristen vil disse konti ligeledes blive lukket.

  • Rente (3)
    • ​Hvordan finder jeg ud af, hvis renten ændrer sig?

      Santander sender altid information om renteændringer med mindst 1 måneds varsel. Dette vil ske via​ E-boks. Hvis ændringen er til din fordel, kan det ske uden varsel.

    • Hvornår udbetales min rente?

      Din optjente rente bogføres på din konto ved årskiftet, eller hvis du lukker din konto. Du kan løbende se din optjente rente ved at logge ind på din kontooversigt, ved at logge på Netbank for opsparing.

    • Hvorfor står​ der​ 0,0% i rente på Højrente Plus og Højrente 24?

      Den aktuelle rente på kontoen fremgår først, når saldoen på kontoen er over 100.000 kr.

Ring til Opsparing

Kreditkort

20 spørgsmål i Kreditkort
  • Ansøgning (5)
    • Hvem kan ansøge?

      Før du kan ansøge om kredit, skal du være fyldt 18 år og ikke være registreret i RKI eller Debitor-Registret. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i bolig eller køretøj, hvis du har et ønske om at erhverve dig et af vores kreditkort.

      Der stilles samtidig et minimumskrav til din årlige indtjening, som du skal kunne leve op til, før du kan blive godkendt til Santander Red.

      Din årlige indkomst skal være over 200.000 kr., og vi foretager altid en individuel kreditvurdering, inden vi godkender og bevilger dig et kreditkort.

      Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan få vores kreditkort eller ej, kan du vælge at ansøge om det her på siden – du vil modtage svar med det samme.

      Du er også velkommen til først at kontakte os, hvis du gerne vil høre lidt mere om selve anskaffelsesprocessen af vores kreditkort.

      Du kan altid ringe til vores kundeserviceafdeling på 70 25 25 02, hvis du er i tvivl om det mindste. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 10 til 16, og vi sidder klar til at besvare alle dine spørgsmål.

      Vi går ekstremt meget op i, at du får dig en god oplevelse hver gang du handler med os eller blot søger svar. Derfor ønsker vi ikke, at du tøver med at tage kontakt til os, hvis du er i tvivl om noget.

    • Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

      Når du har indsendt din ansøgning om et Santander Red kreditkort, får du med det samme på den mailadresse, du har angivet i ansøgningsskemaet.

      Du kommer derfor ikke til at vente længe på svar. Hos Santander Consumer Bank går vi meget op i din tilfredshed, og derfor stræber vi altid efter at behandle din ansøgning om kreditkort så hurtigt som muligt.
    • Hvornår modtager jeg mit kreditkort?

      Hvis din ansøgning om et kreditkort bliver godkendt, modtager du en kreditaftale, som du kan underskrive med NemID og returnere med det samme. Derefter vil du blive bedt om at uploade en tydelig kopi af et billede-ID (pas, kørekort el. lign).

      Du vil modtage dit nye Santander Red kreditkort indenfor 14 dage.
    • Kan jeg selv vælge PIN-kode til mit nye kreditkort?

      Ja, du kan selv vælge din PIN-kode. 24 timer efter vi har modtaget din ansøgning om et kreditkort, sender vi dig en e-mail, hvor vi beder dig vælge din egen PIN-kode.

      Hvis du ikke vælger din egen PIN-kode, vil du automatisk få en tilsendt af os.

    • Har jeg fortrydelsesret?

      Med Santander Red kreditkort får du automatisk 14 dages fuld fortrydelsesret. Det betyder automatisk, at du helt uforpligtende kan afprøve vores kreditkort, før du beslutter dig for, om du vil beholde det.

      Hvis du indenfor 14 dage når frem til en beslutning om, at du ikke vil fortsætte med at bruge dit Santander Red kreditkort, kan du til enhver tid lukke det igen. Dette kan du frit gøre uden at skulle betale renter og gebyrer.

      Du skal til gengæld være opmærksom på, at du naturligvis stadigvæk skal tilbagebetale, hvad du har brugt af kreditten på dit kort. Hvis du ikke har nået at bruge nogle penge på kortet, vil du derfor ikke skulle tilbagebetale noget som helst.

  • Generelt (5)
    • Hvad menes der med op til 45 dages rentefri?

      Hvor lang kredit du får på det enkelte køb, afhænger af, hvornår på måneden du foretager købet. Hvis du f.eks. bruger dit kort efter kontoen opgøres den 15. juni, bliver der først beregnet renter på beløbet efter den 1. august - altså 45 dage senere. Hvis du i stedet bruger dit kort f.eks. den 14. juni, kommer købet med i opgørelsen den 15. juni, og der bliver beregnet renter af beløbet efter den 1. juli.

      Husk, at du altid som udgangspunkt skal betale det minimumsbeløb, der fremgår af din kreditaftale. Hvis du vil have ændret dit minimumsbeløb, skal du kontakte vores kundeservice​.

    • Er der gebyr ved hævning?

      Du betaler ikke gebyr til Santander Consumer Bank, når du hæver kontanter i udlandet med dit Santander Red Kreditkort. Du skal dog være opmærksom på, at visse lokale pengeinstitutter kan pålægge vekselgebyr ved kontanthævning med et udenlandsk betalingskort.

    • Hvordan spærrer jeg mit kort?

      Har du mistet dit kort, skal du strakt kontakte Santanders 24/7 spærreservice på +45 70 25 25 02.

    • Hvad er omregningskursen i udlandet?

      Køb og kontanthævninger i udlandet omregnes til danske kroner og skal altid tilbagebetales i danske kroner. Omregningskursen ved brug i udlandet sker på baggrund af VISAs valutakurser. Til kursen lægges 1,75%. Kursen, der anvendes, er VISAs kurs, den dag transaktionen "rammer" VISA (som regel samme dag eller inden for få dage efter købet). Se dagens valutakurser for VISA her.

    • Bliver mit kort automatisk fornyet?

      Ja, dit kort fornyes automatisk inden det udløber. Du modtager et nyt kort med posten.

  • Apple Pay (7)
    • Er Apple Pay sikkert?

      Ja, Apple Pay er en af de sikreste og nemmeste måder at betale på, hvad enten du bruger kode, har fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse slået til.

    • Hvordan får jeg Apple Pay?

      Hent Santander My Cards app fra Apple App Store og tilføj dit kort til Apple Wallet derfra. Du kan også lægge dit kort ind manuelt fra Apple Wallet og følge processen. Husk at opdatere dine oplysninger på Min Side, inden du henter Santander My Cards.

    • Hvordan fjerner jeg mit kort fra Apple Pay?

      Du skal åbne Apple Wallet, og vælge kortet som du ønsker at fjerne. Under fanen Info, skal du nederst vælge "Fjern kort".

    • Hvad gør jeg, hvis min telefon bliver stjålet?

      Du skal melde din telefon eller anden enhed stjålet hos politiet. Da Apple Pay benytter TouchID eller Face ID er det kun dig, der kan bruge Apple Pay. Har du mistanke om nogen kender til din personlige kode til enheden, bør du straks ændre denne. Vi anbefaler, at du bruger ”Find my device” app’en, eller logger ind på icloud.com. Hvis din telefon bliver stjålet eller mistet kan du her ændre telefonens status til at være mistet. Når du gør det, fjernes muligheden for at betale med Apple Pay på telefonen.

      Du behøver ikke spærre dine kort. Er du i tvivl om de digtale versioner af dit kort er slettet, kan du kontakte kundeservice. Vi anbefaler altid, at du regelmæssigt tjekker din konto for at se, om der er transaktioner, du ikke kan genkende.

    • Jeg har mistet mit kort eller det er blevet stjålet?

      Hvis dit kort er væk/stjålet, skal du staks kontakte Santanders 24/7 kortspærring på +45 7025 2502. Gøres dette uden for bankens åbningstid, skal du kontakte banken for at få et nyt.

      De digitale versioner af dit kort vil være spærret indtil det nyt kort udstedes og opdatere kortoplysningerne. Gør du det samme dag, vil du dagen efter kunne bruge Apple Pay igen.

    • Jeg har modtaget en SMS som jeg ikke selv har anmodet om, hvad gør jeg?

      Du skal kontakte Santanders kundeservice på +45 70 25 01 05. I appen My Cards kan du med fordel tjekke om der er transaktioner du ikke kender til. Hvis dette er tilfældet skal du straks kontakte Santanders spærreservice på +45 70 25 25 02.

    • Jeg har mistet mit kort i udlandet eller på ferien?

      Står du i udlandet og har mistet dit kort, kan du dagen efter du har meldt dit kort stjålet, tilføje det nye kort til Apple Wallet og bruge det med Apple Pay, gennem Santander My Cards. Så kan du fortsætte med at bruge dit Visa kort alle steder, der tager imod kontaktløse betalinger.

  • My Cards (3)
    • Hvordan får jeg My Cards?

      Hent Santander My Cards app fra Apple App Store via linket her.

    • Findes My Cards til Android?

      Nej, Santander My Cards er kun for dig, som har en Apple iPhone.

    • Mit mobilnummer er forkert, hvad gør jeg?

      Hvis du har fået et nyt mobilnummer og vi har et gammelt nummer på dig, skal du skrive til os via Min Side. Log på med dit NemID, vælg kundeservice fra menuen og skriv til os via anden forespørgsel. Så sørger vi for at opdatere dine nye oplysninger i vores systemer og du vil derefter, på ny kunne registrere dig og komme igang med at bruge My Cards.

Ring til Kreditkort

Forsikring

7 spørgsmål i Forsikring
  • Sundhedsforsikring (2)
    • Hvad koster Sundhedsforsikring?

      Du får alle fordelene med Sundhedsforsikring for kun 139 kr. om måneden pr. person. Bemærk: Der opkræves en afgift til staten på alle skadesforsikringer på 1,1% af præmien. 

    • Hvem kan tegne Sundhedsforsikring?

      Du kan tegne en Sundhedsforsikring, hvis du er mellem 18 og 60 år. Du behøver ikke være kunde for at kunne tegne forsikringen. Forsikringen dækker dig til udgangen af den måned du fylder 65 år, selvom dit engagement er afviklet. Hvis du tegner en forsikring med din ægtefælle og bor på samme adresse, er børn under 21 år gratis dækket af forsikringen.

      Bemærk at denne forsikringstype også udbydes af andre forsikringsselskaber. Du skal derfor være opmærksom på, om du allerede har en lignende forsikring og dækning hos et andet forsikringsselskab.

  • Safe (1)
    • Hvad dækker Safe forsikringen?

      Forsikringen dækker dig ved:

      • 100 % sygemelding i mere end 30 dage
      • 100 % arbejdsløshed i mere end 30 dage
      • Hospitalsindlæggelse i mere end 7 dage
      • Dødsfald

      Vigtigt at vide
      Alle kunder, der kvalificerer sig til dækning*, vil blive dækket på den sædvanlige måde selvom fraværet eller sygdommen skyldes coronavirus.

      * (i henhold til tegningskriterier, kvalifikationsperiode og selvrisiko jf. betingelserne).
  • Safe Extra (2)
    • Hvordan virker Safe Extra?

      Hvis du kommer ud for en skade, vil forsikringen dække din restgæld på dit VISA (din kredit). Derudover vil forsikring ligeledes indfri din kredit i tilfælde af dødsfald (max. 100.000 kr.).

      Det er kun muligt at tegne forsikringen, hvis du er lønmodtager eller selvstændig.


      Vigtigt at vide
      Alle kunder, der kvalificerer sig til dækning*, vil blive dækket på den sædvanlige måde selvom fraværet eller sygdommen skyldes coronavirus.

      * (i henhold til tegningskriterier, kvalifikationsperiode og selvrisiko jf. betingelserne).

    • Hvad koster Safe Extra?

      Forsikringen koster 0,72% af den skyldige saldo på dit VISA (din kredit). Betalingen forfalder til betaling månedsvis bagud og opkræves samtidig med ydelsen. Sammen med din betaling opkræves skadeforsikringsafgift til SKAT på 1,1% af den del af forsikringsgebyret, der ikke vedrører dækning af dødsfald.

  • Øvrige (2)
    • Hvordan tegner jeg forsikringen?

      Du kan bestille en forsikring med det samme ved at ringe til os på 70 26 25 02 eller sende en mail til vores kundeservice på kundeservice@santanderconsumer.dk

      Det gælder for alle vores forsikringer, Safe, Safe Extra, og Sundhedssikring.

    • Har jeg fortrydelsesret?

      Ja. Hvis du fortryder at have tegnet forsikringen, kan du annullere den i op til 30 dage efter modtagelsen af forsikringsbeviset. Det gør du ved at henvende dig mundtligt eller skriftligt til:

      Santander Consumer Bank
      Stamholmen 149, 5.
      2650 Hvidovre
      Tlf. 70 26 25 02

      Eller sende en mail til vores kundeservice på kundeservice@santanderconsumer.dk

Ring til Forsikring

Gebyroversigter

Dokumenter

Yderligere oplysninger

CVR-nummer som er registreret hos det Centrale Virksomhedsregister.
CVR-nummer 30733053