Opsparing Plus

En sikker opsparing i en stabil og ansvarlig bank.

Bedst i test: ifølge Forbrugerrådet Tænk har Santander det bedste udbud af opsparingskonti og den bedste rente.

Illustration av en rosa spargris med ett mynt
Check mark

Variabel rente på 2,85% p.a.

En opsparingskonto med konkurrencedygtig rente.

Check mark

31 dages varslingsperiode

Du kan altid hæve din opsparing helt eller delvist med 31 dages varsel direkte i netbanken.

Check mark

Indskudsgaranti

Dine penge er trygge og sikre samt dækket op til 100.000 Euro.

Kom i gang med din opsparing

For at oprette en opsparingskonto skal du blot udfylde dine oplysninger og underskrive med MitID.  Alt sammen online og på under fem minutter.

Opsparing Plus

  • Variabel rente på 2,85% p.a.
  • Intet minimumsindskud
  • 31 dages varslingsperiode

Opret din opsparing her.

Se priser og gebyrer for Opsparing Plus her.

Du kan oprette en opsparingskonto uden at have andre produkter hos Santander, og du kan beholde din primære bank. Du kan overføre hele eller dele af din opsparing - det er helt op til dig.

Du får en variable rente i hele perioden og renten udbetales på kontoen hvert år ved årets udgang. Med din Opsparing Plus konto kan du frit, og når som helst overføre et beløb til din konto. Alle overførelser fra kontoen skal varsles med 31 dage. Santander vil således igangsætte overførelsen til din NemKonto 31 dage efter, du har fremsat en overførelsesanmodning i netbanken. 

Når du vil hæve dine penge, sker udbetalingen altid til din NemKonto. Det er ikke muligt selv at vælge en anden udbetalingskonto. Der kan gå op til 2-3 bankdage yderligere udover varslingsperioden, før pengene er til rådighed på din NemKonto.

Du er dækket af indskudsgarantien
Santander i Danmark er et filial af Santander AS i Norge. Det betyder, at alle indskud i Santander Danmark er omfattet af den norske indskudsgarantiordning for et beløb, der svarer til 745.000 DKK eller 100.000 EUR pr. kunde.

Santander er bedst i test for fjerde gang i træk

Forbrugerrådet Tænk har for fjerde gang i træk kåret Santander i Danmark som bedst i test, da banken har det bedste udbud af opsparingskonti og tilbyder den bedste rente.

Kilde: Forbrugerrådet Tænk.

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål om opsparing

Hvorfor skal jeg oplyse, hvor min opsparing er fra, og hvad den skal bruges til?
Disse spørgsmål er et lovkrav, som alle danske banker skal følge. De skal stilles til nye og eksisterende kunder for at modvirke såkaldt hvidvaskning af penge.
Jeg bor i udlandet​. Kan jeg oprette en konto?

Nej, vi kan desværre kun tilbyde konti til kunder med fast bopæl i Danmark.

Jeg er under 18 år. Kan jeg oprette en konto?

Nej, vi tilbyder desværre ikke konti til personer under 18 år.

Kan jeg bruge opsparingskontoen som en børneopsparing?

Nej, hos Santander tilbyder vi ikke børneopsparing. En opsparing er tilknyttet dit CPR-nummer og kan således kun oprettes i dit eget navn.

 

 

Kan min samlever og jeg have samme opsparingskonto?

Nej, kontoen bliver registreret til den person, der logger på med sit MitID ved oprettelsen. Hvis I begge ønsker at have jeres opsparing stående hos os, bliver I nødt til at oprette hver jeres konto.

Jeg har navne - og adressebeskyttelse. Kan jeg oprette en konto?

Ja, det kan du godt. Når du opretter en konto, vil du til sidst i processen blive bedt om at uploade gyldigt sundhedskort. Når vi har valideret det fremsendte, modtager du en e-mail fra os.

S​kal første indbetaling komme fra en konto i mit navn?

Første indbetaling bruges til at fuldføre identificeringen af dig som kunde, og er et juridisk krav for at kunne oprette dig online. Kommer din første indbetaling ikke fra en konto i dit navn, skal du identificere dig på anden vis eksempelvis vha. pas eller kørekort. I så fald kontakter vi dig. Din indbetaling vil stadig blive indsat på din konto, men du vil ikke kunne tilgå pengene, før ident​ificeringen er gjort på anden vis.

Hvornår tilskrives min rente?

Din optjente rente bogføres på din konto ved årskiftet, eller hvis du lukker din konto. Du kan løbende se din optjente rente ved at logge på vores netbank.

Omkring månedsskifte kører vores systemer opdateringer. Dette kan gøre, at de optjente renter i korte perioder ikke fremgår i netbanken.

Kan jeg ændre min opsparingskonto til en anden konto?

Du kan ikke ændre din eksisterende opsparingskonto til en anden. Du bedes oprette en ny opsparingskonto og derefter flytte dit indestående til din nye konto via vores netbank.

Er det et krav, at jeg har har andre produkter hos Santander for at oprette en opsparingskonto?

Nej, du kan oprette en opsparingskonto uden at have andre produkter hos Santander, og du kan beholde din nuværende bank. Du kan overføre hele eller dele af din opsparing - det er helt op til dig. 

Santander gør det nemt at få en opsparing

En opsparingskonto hos Santander er nem at oprette online på under fem minutter, og så er du sikret en konkurrencedygtig rente på din opsparing. Du kan enten vælge at gå i gang med det samme øverst på siden, eller du kan læse videre herunder, hvor du kan blive endnu klogere på, hvad vi kan gøre for din opsparing. Længere nede svarer vi også på nogle af de typiske spørgsmål, som vi modtager i forbindelse med oprettelse af en opsparingskonto.

Opsparing – ingen gebyrer og fleksible muligheder

Vores opsparingsløsninger giver dig fleksibilitet i hverdagen og er uden gebyrer. Du kan indsætte, hæve og overføre mellem interne konti. Du har desuden mulighed for at se andre konti fra andre banker i vores netbank, hvis du ønsker det – alt sammen uden gebyrer og binding.

Dækket af indskudsgarantien

​Du er selvfølgelig dækket af indskudsgarantien med op til 100.000 € svarende til 745.000 kr. Da Santander i Danmark er filial af Santander i Norge sker det igennem Bankenes Sikringsfond, der er det norske modstykke til​ GarantiFormuen i Danmark. I praksis gør det ingen forskel for dig, da det giver præcis den samme dækning for dig som kunde.