Drømmer du om at forbedre din bolig?

 

Med et byggelån hos Santander Consumer Bank kan du låne penge til de udgifter, der er forbundet med renoveringen af din bolig. Renoveringer kan betyde, at din boligværdi stiger, men det kan også betyde, at du langt om længe kan få det hjem, du altid har drømt om.

 

Er dit næste store boligprojekt at få sat nyt tag på, give badeværelset en ordentlig overhaling eller udskifte de utætte vinduer med et par nye?

Der kan være mange grunde til, at du er på jagt efter et renoveringslån til din bolig. Et byggelån er til dig, som har eget hus, andelsbolig, lejlighed eller sommerhus og drømmer om at renovere din bolig.

Måske er du interesseret i et nyt køkken, men uanset hvad dit renoveringsprojekt er, så kan du ansøge om et lån til renovering her på siden.



Spørgsmål og svar i forbindelse med optagelsen af et byggelån

  • Hvornår er det en god idé at optage et byggelån?

    Et byggelån er primært for dig, der ønsker et lån til renovering af dit eget hjem. Byggelånet giver dig de bedste forudsætninger for at skabe fantastiske rammer, der passer til netop dig. Dit hjem er dine trygge rammer, og derfor bør du også sætte dit eget personlige præg på det.

    Så hvis du går og drømmer om at gøre dine idéer til virkelighed, og samtidig ønsker at øge værdien af din bolig, bør du overveje at optage et byggelån. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad du kan udrette med et lån til renovering.

    Hos Santander Consumer Bank er vi i stand til at tilbyde dig en konkurrencedygtig rente. Det betyder automatisk, at en renovering af din bolig kan vise sig at blive en fordelagtig investering for dig.

  • Hvilke dokumenter kræves der, når jeg skal ansøge om et byggelån?

    Ved alle vores byggelån til renovering skal vi bruge din/jeres seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi modtager disse oplysninger via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at SKAT må videregive oplysningerne til os. Hvis du har hemmelig adresse, skal vi have en kopi af dit sygesikringsbevis.

    Hvis du skal låne over 100.000 kr., skal vi også bede om en kopi af dit/jeres gyldige danske kørekort, pas eller opholdstilladelse.

  • Skal jeg stille sikkerhed for et byggelån?

    Nej. Du skal ikke stille sikkerhed, når du ansøger om et byggelån til renoveringer hos Santander Consumer Bank. Vi er nemlig ikke interesserede i, at du pludselig står i en situation, hvor du er nødt til at give afkald på din bil eller andet. Derfor tilbyder vi dig et byggelån, hvor du ikke skal stille sikkerhed. På den måde kan du bekymringsfrit få opfyldt dine projekter med et renoveringslån.

    Hvis du dog er registreret i Debitorregistret eller RKI, kan du ikke optage et byggelån hos os.

  • Der opstår en fejl, når jeg sender min ansøgning

    Der er flere ting, der kan resultere i en fejl ved indsendelse af din ansøgning om et renoveringslån. Du kan med fordel gøre følgende ting, hvis du støder på en fejl:

    Kig ansøgningen igennem, før du sender den og undersøg om der er røde ”markeringer”, hvor der fremkommer bemærkninger om indtastninger i skemaet.

    Kontrollér, om du/I har ”hakket af” i samtykket til dataanvendelse mv. Hvis det ikke er gjort, kan vi ikke modtage ansøgningen.

    Har du stadigvæk problemer med at få sendt din ansøgning afsted til os, så prøv at find et tidspunkt, hvor du kan udfylde ansøgningen inden for vores telefoniske åbningstid - dvs. mandag til fredag mellem kl. 10 og 16.

    Start med at udfylde ansøgningen, og ring derefter til os på 70 21 31 31, hvis der opstår problemer.

    Du bør altid sørge for, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer. Derudover kan du altid prøve med en anden browser, hvis du støder på problemer.

  • Er renten fast eller variabel på et byggelån?

    Hos Santander Consumer Bank tilbyder vi en variabel rente på alle vores privatlån, og derfor får du også en variabel rente, når du skal finansiere en renovering af din bolig med vores byggelån.

    Hvis du gerne vil læse mere om, hvad en variabel rente betyder for dig, kan du finde flere informationer i vores almindelige lånebetingelser.

     

  • Er det muligt at ansøge om at optage et byggelån pr. telefon eller brev?

    Nej, det kan du ikke. Hvis du vil renovere din bolig, skal du ansøge om et byggelån på vores egen hjemmeside – via vores låneberegner. For at udfylde din ansøgningsformular, skal du bruge dit NemID, hvorfor vi anbefaler dig at sidde parat med det.

    Derudover er du altid mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice via telefonen på 70 21 31 31, hvis du er i tvivl om noget. Du kan ringe ind alle hverdage mellem klokken 10.00 og 16.00. Nummeret stiller dig direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.

    Hos Santander Consumer Bank prioriterer vi kundeservice højt, og derfor yder vi også en dyd for at sikre dig den bedste låneoplevelse. Vi opfordrer dig altid til at tage kontakt til os, hvis du skulle være i tvivl om det mindste.

  • Hvem kan optage et byggelån?

    Før du kan optage et byggelån og renoveringslån hos os, skal du som minimum være fyldt 18 år, have et CPR-nummer og en dansk folkeregisteradresse. Hvis du i forvejen er registreret i RKI eller Debitorregistret, kan vi desværre ikke tilbyde dig et renoveringslån.

    Derudover skal du være opmærksom på, at der er et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus:

    Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 kr. ved én ansøger og 240.000 kr., hvis du har en medansøger.

    Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 kr. ved én ansøger og 400.000 kr., hvis du har en medansøger.

    De forskellige kriterier er med til at sikre dig den bedste låneoplevelse, når du optager et bygge- og renoveringslån.

  • Hvorfor modtager jeg et andet tilbud, end det jeg søgte om?

    I forbindelse med at du skal optage dit bygge- og renoveringslån, ser vi først på, om vi er i stand til at tilbyde dig det lånebeløb, du søgte om i første omgang.

    Hvis det ikke er tilfældet, vil vi altid forsøge at give dig et andet tilbud. Det vil typisk være et andet beløb eller nogle andre øvrige vilkår for dit renoveringslån.

    Derfor er du nødt til at overveje, om du stadig er interesseret i at optage et byggelån hos os til at realisere dine renoveringsdrømme, såfremt tilbuddet omfatter nogle nye omstændigheder og betingelser.

Så nemt er det at optage et byggelån til renovering


Hos Santander Consumer Bank har vi altid dig og din økonomi i fokus, fordi vi har stor interesse i at hjælpe dig med at få realiseret dine renoveringsprojekter.

Vi har til gengæld stor forståelse for, at et lån til renovering kan være en stor beslutning for dig, og derfor står vi altid klar til at give dig den bedste rådgivning.

Vi har sørget for at gøre det nemt for dig, når du skal optage et byggelån og renoveringslån hos os. Det eneste du skal gøre er at følge nedenstående tre trin, hvorefter vi vil modtage din ansøgning.

Du skal:

  • Have dit NemID eller MitID parat.
  • Udfylde ansøgningen her på siden.
  • Trykke send.

Hele processen foregår elektronisk, og din ansøgning er ikke bindende. Du bør til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et renoveringslån hos os, hvis du allerede er i restance hos Santander Consumer Bank eller har udlæg i bil eller ejendom, der er knyttet til din husstand. For at optage et byggelån skal du opfylde disse fire krav.

Du er sikret en god rente

Hos Santander Consumer Bank kan du optage bygge- og renoveringslån til en konkurrencedygtig rente. Vores rente er variabel med en månedlig tilskrivning, og den bliver reguleret efter referencerenten – CIBOR.

Privatlån har et såkaldt rentespænd, der angiver den laveste og højeste mulige rente på lånet. Den rente, vi kan tilbyde dig, afhænger af vores kreditværdighedsvurdering af din samlede økonomi.

​Bemærk, at kreditværdighedsvurderingen som regel bliver bedre, hvis I er to i husstanden, der ansøger sammen.

Hvad koster et lån til renovering?

Hvis du gerne vil vide, hvad et lån koster, skal du kende til tre begreber:

  • Renten
  • Lånebeløbet
  • Løbetiden

Selv om vores låneberegner allerede giver dig de nødvendige oplysninger, er det alligevel vigtigt at vide, hvad du skal kigge efter, når du modtager et tilbud på skrift. Du kan læse om, hvad en debitorrente er her.

Du kan prøve vores låneberegner. Her kan du indtaste dit lånebeløb og lånets ønskede løbetid. Herefter vil du straks få et konkret eksempel på, hvad et lån hos os vil koste dig.

Du skal dog være opmærksom på, at kreditværdighedsvurderingen af din økonomi er afgørende for, hvilket lånetilbud, vi kan give dig.

For at finde ud af, hvad et lån koster, beder vi dig derfor om at ansøge om et lån, så vi kan fortælle dig præcis, hvilket lån vi kan tilbyde dig. Hos os er din ansøgning aldrig bindende.



Hvad betyder lånets ÅOP?

ÅOP står for årlige omkostninger i procent og er et begreb, der dækker over, hvad det årligt koster dig at have det respektive lån. Denne sats indeholder gebyrer, renter og eventuelt andre udgifter, som du kan støde på i forbindelse med optagelsen af et lån. Det er udtrykt som en procentdel af det samlede lånebeløb.

Jo hurtigere du er om at afvikle dit lån, jo højere vil din ÅOP ligeledes være. En hurtig afvikling giver dig til gengæld lavere kreditomkostninger, hvorfor lånet i sidste ende vil være billigere for dig på denne måde.


Lån til penge med variabel rente til din renovering

Hos Santander Consumer Bank tilbyder vi en variabel rente på alle vores privatlån. Derfor får du også en variabel rente, når du skal finansiere en renovering af din bolig med vores byggelån.

Et lån med variabel rente, betyder, at renten både kan stige og falde. Hvis der kommer en generel rentestigning, vil dit lån med variabel rente dermed blive dyrere.

Omvendt vil et generelt rentefald gøre dit lån billigere. Din månedlige ydelse kan således både blive højere og lavere.

Du kan sagtens indfri dit lån før tid

Hos Santander Consumer Bank er det altid muligt at indfri dit lån til renovering før tid, og som udgangspunkt koster det dig ikke noget ekstra.

Når du indfrier dit lån før tid, så sparer du dermed alle de renter og gebyrer, som dine fremtidige betalinger ellers ville have inkluderet. Det er dog ikke muligt at opnå en særlig indfrielsespris ved indfrielse af lån før tid.

Hvis du indfrier dit lån efter den 16. i måneden, skal du huske at afmelde din betalingsservice.

Når du låner til boligforbedringer, så kan det også være en god idé at få en fleksibel tilbagebetalingsplan. Her er det vigtigt at være opmærksom på, hvor meget fleksibilitet du har i planen – både så du har muligheden for at betale nogle ydelser senere, og ligeledes så du kan få lov at indfri beløbet før tid.

Hvis du eksempelvis har lånt 10.000 kroner for meget til dit køkken, så kan du få lov til at betale de penge tilbage, uden at der er et ekstra gebyr, som du skal betale.

Du kan læse om de bedste boligforbedringer her.

Skal Santander Consumer Bank hjælpe dig med et lån?

Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til os på 70 21 31 31. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.