Beregn samlelån

Beregn lånets pris og få overblik over, hvad det koster

Ansøg med NemID

Hav dit NemID klar og få svar med det samme

Udbetaling

Underskriver du lånetilbuddet, er pengene på din konto indenfor 2 hverdage ​​

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.

 

 

Spørgsmål og svar

  • Hvornår er det en god idé at samle lån?

    Hvis du har flere mindre lån, kan det være en god idé at samle dine lån ét sted, da du ofte kan opnå en lavere rente og månedlig ydelse. Derudover sparer du også diverse gebyrer, da du kun skal betale udgifter til ét lån.

    Hvis du ønsker at blive hurtigere færdig med at afdrage på dine lån, kan du vælge en kortere løbetid på dit samlelån.

  • Hvordan bliver mine eksisterende lån indfriet?

    Når du er blevet godkendt til et samlelån, udbetaler vi hele beløbet til din NemKonto. Herefter kan du kontakte de øvrige pengeinstitutter og bede dem om et indfrielsesbeløb.

    Hvis du har brug for yderligere vejledning, vil vi gerne hjælpe dig. Du er altid velkommen til at kontakte os på 70 21 31 31. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 10.00 og 16.00.

  • Kan jeg låne mere end det beløb, jeg vil samle?

    Du kan godt låne mere end det beløb, du ønsker at samle. Hermed bedes du bare ansøge om lånets samlede beløb – dvs. beløbet på dit samlelån plus den ekstra pengesum, du ønsker at få udbetalt.

  • Hvilke dokumenter kræves der?

    Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

    Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse. Samtidig skal vi bruge en kopi af dit gyldige, danske kørekort, opholdstilladelse eller pas, såfremt du ønsker at optage et lån på over 100.000 kroner.

    I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

  • Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

    Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

    Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

  • Jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning​

    Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

    Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

    Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

    Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

    Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

    Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

  • Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

    Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

  • Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

    Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit NemID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

    Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

    Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

    På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

    Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

  • Hvem kan optage et lån?

    Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

    Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

    Derudover stiller vi også et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus.

    Forskellen på disse to slags lån er udelukkende størrelsen, og derfor er der også forskellige indkomstkrav til dem.

    Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 ved én ansøger og 240.000, hvis du har en medansøger.

    Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 ved én ansøger og 400.000, hvis du har en medansøger.

    Hvis du ønsker at læse mere om forskellene på vores Privatlån og Privatlån Plus, kan du gøre det her.

    Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

  • Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre øvrige vilkår, end det jeg har søgt om?

    I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.


    Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.

Så nemt er det at låne

Det forpligter at være Eurozonens største bank. Det stiller nogle krav til os, som vi hver dag gør en dyd ud af at leve op til. Hos Santander Consumer Bank er vi professionelle, og vi har altid dig og dine behov i fokus. Derfor sidder der altid ansatte klar til at give dig den bedst mulige service.

Vi ønsker at gøre det nemt for dig. Derfor har vi sørget for, at ansøgningsprocessen er både nem og hurtig. Du skal blot have dit NemID parat, udfylde ansøgning her på siden og så trykke send. Hele ansøgningsprocessen foregår altså elektronisk, og den er ikke bindende.

Hvis du ønsker et lån hos Santander, må du ikke i forvejen have skyldig gæld hos os eller have udlæg i bil eller ejendom, der er tilknyttet husstanden.

 

Vi garanterer dig en god rente

Hos Santander får du lån til en konkurrencedygtig rente. Vores rente er variabel og med en månedlig tilskrivning. Derudover vil den altid blive reguleret efter referencerenten - CIBOR.

Hvis du ønsker at læse mere om vores rente, kan du læse om den her​ via vores låneberegner.

Hos Santander har vi flere forskellige slags privatlån. Fælles for dem alle er, at de har et såkaldt rentespænd, der angiver den laveste og højeste mulige rente på dit lån. Den rente, vi kan tilbyde dig på lånet, afhænger af vores kreditvurdering af din samlede økonomi. ​Kreditvurderingen bliver typisk bedre, hvis I er to i husstanden, der ansøger sammen.

 

Få et sikkert samlelån med Safe forsikring

Du kan til hver en tid vælge at tage en Safe forsikring med i dit lån hos Santander. Med denne forsikring kommer du aldrig til at havne i en situation, hvor du ikke kan betale af på dit lån grundet en ulykke eller sygdom. Med Safe forsikring behøver du altså ikke at bekymre dig yderligere, såfremt uheldet skulle være ude.