Ofte stillede spørgsmål om AcceptCard



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ansøgning

Hvad forventer I af mig, når jeg vil have et AcceptCard?

Du må ikke være registreret i RKI eller andet kreditoplysningsbureau. Din årlige indkomst skal være over 200.000 kr.

Er det sikkert at ansøge over nettet?

Ja, det er sikkert at bestille via denne hjemmeside. Når du sender dine data over nettet bliver de krypteret, så de ikke læses af uvedkommende.

Hvordan og hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Du får svar på din ansøgning med det samme, indenfor 3 minutter. Vi sender også svaret til din e-mail.

Har jeg fortrydelsesret?

Med AcceptCard får du automatisk 14 dages fuld fortrydelsesret. Så de første 14 dage, efter du har underskrevet kreditaftalen, kan du helt uforpligtende prøve AcceptCard. Hvis du inden 14 dage ikke vil fortsætte med at bruge dit kort, kan du lukke det igen uden hverken at skulle betale renter eller gebyrer.

Du skal naturligvis stadigvæk tilbagebetale, hvad du har brugt af kreditten på kortet.

Eksisterende kunde

Hvornår modtager jeg kortet?

Bliver din ansøgning godkendt, modtager du en kreditaftale, som du kan underskrive med MitID og returnere med det samme. Derefter bliver du bedt om at uploade en tydelig kopi af billed-ID (pas, kørekort el. lign).

Du modtager dit nye AcceptCard indenfor 14 dage.

Bemærk at vi indenfor 24 timer efter at have modtaget din ansøgning, sender dig en mail, hvor du selv kan vælge din pinkode. Hvis du ikke vælger en pinkode, vil du automatisk få en tilsendt.

Udgivet 21 september, 2021

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Har du mistet dit kort, skal du straks kontakte Santanders 24/7 spærreservice på +45 70 25 25 02.

Hvordan er sikkerheden, når jeg handler på nettet?

Visa er blandt de sikreste kort og med Verified by Visa øges sikkerheden yderligere.

Hvilken kurs bliver brugt, og er det dagskurs?

Køb og kontanthævninger i udlandet omregnes til danske kroner og skal altid tilbagebetales i danske kroner. Omregningskursen ved brug i udlandet sker på baggrund af VISAs valutakurser. Til kursen lægges 1,75%. Kursen, der anvendes, er VISAs kurs, den dag transaktionen "rammer" VISA (som regel samme dag eller inden for få dage efter købet). Se dagens valutakurser for VISA her​.

Hvad menes der med 45 dages rentefri?

Hvor lang kredit du får på det enkelte køb, afhænger af, hvornår på måneden du foretager købet. Hvis du f.eks. bruger dit kort efter kontoen opgøres den 15. juni, bliver der først beregnet renter på beløbet efter den 1. august - altså 45 dage senere. Hvis du i stedet bruger dit kort f.eks. den 14. juni, kommer købet med i opgørelsen den 15. juni, og der bliver beregnet renter af beløbet efter den 1. juli.

Husk, at du altid som udgangspunkt skal betale det minimumsbeløb, der fremgår af din kreditaftale. Hvis du vil have ændret dit minimumsbeløb, skal du kontakte vores kundeservice​.

Er der gebyr ved hævning?

Der er 50 kr. gebyr ved kontanthævninger i Danmark og udland. Du skal ydermere være opmærksom på, at visse lokale pengeinstitutter kan pålægge vekselgebyr ved kontanthævning med et udenlandsk betalingskort.

Hvilke gebyrer er der på mit Acceptcard?

Du kan se en oversigt over gebyrerne for dit Acceptcard her.

Hvad er omregningskursen i udlandet?

Køb og kontanthævninger i udlandet omregnes til danske kroner og skal altid tilbagebetales i danske kroner. Omregningskursen ved brug i udlandet sker på baggrund af VISAs valutakurser. Til kursen lægges 1,75%. Kursen, der anvendes, er VISAs kurs, den dag transaktionen "rammer" VISA (som regel samme dag eller inden for få dage efter købet). Se dagens valutakurser for VISA her.

Notifikationer ved køb i fremmed valuta
Når en transaktion gennemføres inden for EU/EØS i en anden valuta end danske kroner er der krav om, at du som kortholder informeres om den samlede transaktionspris i DKK og at denne sammenholdes med den aktuelle vekselkurs i Den Europæiske Centralbank.

Hvis du foretager et køb i fremmed valuta, vil du derfor modtage én SMS, per måned, per valuta. Det vil sige, at hvis du en given måned laver flere transaktioner i euro, vil du kun modtage en SMS på den første transaktion. Hvis du derimod senere samme måned laver du en transaktion i svenske kroner, vil du modtage en ny SMS vedrørende denne specifikke valuta.

Hvordan tilmelder jeg mit kort til Betalingsservice?

For at tilmelde din månedlige betaling til Betalingsservice, skal du bruge følgende oplysninger:

  • PBS-nummer: 08385211
  • Debitor gruppe nummer: 00100
  • Dit personlige kontraktnummer

Du kan finde dit 13-cifrede kontrakt- / kontonummer inde på vores netbank, hvor det fremgår af oversigten på startsiden. 

Udgivet 15 april, 2024

Kan jeg lave en ekstra indbetaling til min kredit?

Hvis du ønsker at betale et beløb udover din faste månedlige betaling, kan du finde en betalingslinje inde på vores Smartbank. Her kan du også hente en indfrielse til din kredit.

Udgivet 15 april, 2024