Vælg lån

Vælg over 50.000 kr. for et Privatlån Plus eller under 50.000 kr. for et Privatlån.

Beregn lån

Beregn lånets pris, og få overblik over hvad det koster.

Ansøg med NemID

Hav dit NemID klar, og få svar med det samme.

Servicemeddelelse
Vi oplever desværre udfordringer med indsending af ansøgninger via smartphone & tablet. Vi anbefaler at ansøgninger foretages ved brug af en computer.
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.
 

Spørgsmål og svar om lån

  • Hvilke dokumenter kræves der?

    Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

    Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

    I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

  • Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

    Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

    Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

  • Jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning​

    Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

    Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

    Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

    Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

    Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

    Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

  • Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

    Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

  • Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

    Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit NemID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

    Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

    Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

    På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

    Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

  • Hvem kan optage et lån?

    Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

    Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

    Derudover stiller vi også et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus.

    Forskellen på disse to slags lån er udelukkende størrelsen, og derfor er der også forskellige indkomstkrav til dem.

    Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 ved én ansøger og 240.000, hvis du har en medansøger.

    Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 ved én ansøger og 400.000, hvis du har en medansøger.

    Hvis du ønsker at læse mere om forskellene på vores Privatlån og Privatlån Plus, kan du gøre det her.

    Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

  • Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre øvrige vilkår, end det jeg har søgt om?

    I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.


    Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.

Lån penge nu til en attraktiv rente

Hos Santander Consumer Bank kan du låne penge nu og her, med helt ned til 3,90% i rente. Vi har to slags lån, som begge med en attraktiv rente og muligheden for at låne op til 350.000 kroner giver dig de bedste rammer for et lån til det, du gerne vil bruge pengene på.

Så hvis du står og har brug for penge til en god rente, er du uden tvivl kommet til det rette sted. Du kan begynde din ansøgning øverst på siden her, og så er du godt i gang med at få indfriet dine drømme med et lån fra Santander Consumer Bank.

Enkel ansøgningsprocess

Vi har stor erfaring inden for lån og finansiering til private, hvorfor du hos Santander altid vil opleve en professionel og tryg behandling ved optagelsen af dit lån. Med vores attraktive rente og hurtige behandlingstid er du derfor sikret at få pengene til rådighed på din konto efter at have sendt en låneansøgning. Du klarer hele låneprocessen online, og vi stiller ikke spørgsmål ved, hvad du skal bruge pengene på. Det betyder, at du frit kan bruge dit lån til det, som du helst vil.

Privatlån eller Privatlån Plus

Da vi udbyder to typer af lån, kan du enten bruge vores låneberegner til Privatlån (Lån under 50.000 kr.) eller låneberegner til Privatlån Plus (Lån over 50.000 kr.) til at finde det lån, som passer bedst til dig. Fælles for begge vores lånetyper er, at du ikke skal stille nogen form for sikkerhed og du på få hverdage kan få svar på din låneansøgning.

Skal jeg stille sikkerhed når jeg låner penge?

Nej, du skal ikke stille sikkerhed, når du skal låne penge hos os. Vi lader det være op til dig, hvad du gerne vil bruge pengene på, og derfor beder vi heller ikke om sikkerhed ved optagelsen af et lån. I stedet vil vi bede om din årsopgørelse og seneste lønseddel, som du automatisk kan give os adgang til via NemID og SKAT. Det kan du gøre, når du skal indgive en elektronisk låneansøgning via vores formular. ​

Individuel kreditvurdering

Vi laver en individuel kreditvurdering af din privatøkonomi, når du ansøger om at låne penge hos Santander. Det betyder, at vi kigger din privatøkonomi igennem og på den baggrund giver dig et lånetilbud, som du kan vælge at takke ja eller nej til. Da vi altid laver en individuel vurdering af vores låneansøgninger, kan vi heller ikke garantere, at renten og vilkårene for lånet er de samme som dem, du oprindeligt har set på siden. Det afhænger i sidste ende af den individuelle kreditvurdering, som vi laver. Du kan læse den endelige vurdering i lånekontrakten, hvor du også kan se den rente, vi kan tilbyde dig på lånet.