Beregn samlelån

Beregn lånets pris og få overblik over, hvad det koster

Ansøg med NemID

Hav dit NemID klar og få svar med det samme

Udbetaling

Underskriver du lånetilbuddet, er pengene på din konto indenfor 2 hverdage ​​

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.

 

 

Spørgsmål og svar

  • Hvornår er det en god idé at samle lån?

    Hvis du har flere mindre lån, kan det være en god idé at samle dine lån ét sted, da du ofte kan opnå en lavere rente og månedlig ydelse. Derudover sparer du også diverse gebyrer, da du kun skal betale udgifter til ét lån.

    Hvis du ønsker at blive hurtigere færdig med at afdrage på dine lån, kan du vælge en kortere løbetid på dit samlelån.

  • Hvordan bliver mine eksisterende lån indfriet?

    Når du er blevet godkendt til et samlelån, udbetaler vi hele beløbet til din NemKonto. Herefter kan du kontakte de øvrige pengeinstitutter og bede dem om et indfrielsesbeløb.

    Hvis du har brug for yderligere vejledning, vil vi gerne hjælpe dig. Du er altid velkommen til at kontakte os på 70 21 31 31. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 10.00 og 16.00.

  • Kan jeg låne mere end det beløb, jeg vil samle?

    Du kan godt låne mere end det beløb, du ønsker at samle. Hermed bedes du bare ansøge om lånets samlede beløb – dvs. beløbet på dit samlelån plus den ekstra pengesum, du ønsker at få udbetalt.

  • Hvilke dokumenter kræves der?

    Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

    Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

    I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

  • Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

    Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

    Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

  • Jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning​

    Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

    Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

    Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

    Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

    Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

    Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

  • Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

    Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

  • Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

    Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit NemID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

    Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

    Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

    På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

    Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

  • Hvem kan optage et lån?

    Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

    Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

    Derudover stiller vi også et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus.

    Forskellen på disse to slags lån er udelukkende størrelsen, og derfor er der også forskellige indkomstkrav til dem.

    Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 ved én ansøger og 240.000, hvis du har en medansøger.

    Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 ved én ansøger og 400.000, hvis du har en medansøger.

    Hvis du ønsker at læse mere om forskellene på vores Privatlån og Privatlån Plus, kan du gøre det her.

    Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

  • Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre øvrige vilkår, end det jeg har søgt om?

    I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.


    Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.

Alt hvad du skal vide om samlelån


I alt sin enkelthed handler samlelån om at samle flere lån fra forskellige långivere hos én samlet långiver - og det kan jo være Santander Consumer Bank.

Nu til dags er det ikke sjældent, at flere har restgæld hos flere forskellige långivere. Her kan der være tale om: 

Dog er der ofte høje omkostninger forbundet med at have sine lån spredt ud til diverse långivere. Dertil kan det også være svært for dig selv at have det fulde overblik over din økonomi.

På den måde kan der være mange penge at spare - samt færre bekymringer i en travl hverdag ved at gøre brug af ét samlelån.

Har du gennem årene optaget et eller flere lån fra forskellige långivere? Så kan det i høj grad svare sig at undersøge, hvordan et samlelån kan hjælpe dig.

Er det en god idé med et samlelån?

Der er flere gode grunde til at et samlelån kan vise sig at være en god idé for dig. Der er nemlig mange, der har spredt deres gæld ud ved forskellige långivere. Helt konkret betyder det, at der er flere årlige omkostninger for hver af disse lån, der skal betales. 

Hvis du samler dine nuværende lån, vil du typisk kun have ét samlet lån, hvilket kan spare dig de mange årlige omkostninger. Med et samlelån kan du på den måde spare penge, og samtidig får du også et bedre overblik over din egen økonomi.

Fordele ved at samle dine eksisterende lån hos os

Måske kan det virke mærkeligt at optage endnu et lån for at indfri andre lån, men det er faktisk på denne måde at et samlelån fungerer, hvilket kan være positivt for din økonomi.

Det kan nemlig godt svare sig at ansøge om et samlelån og dermed samle alle dine lån hos én långiver. Mange lån på små beløb har ofte en høj rente og en høj ÅOP. Med et samlelån får du mulighed for at samle dine dyre lån til en lavere rente. Du kan læse mere om ÅOP samt debitorrente her.

Derudover er det tilmed praktisk, at du kan samle lån ét sted. Hvis du har mistet overblikket over din økonomi, så kan et samlelån være dig behjælpelig og dermed fjerne dine bekymringer.

Det er også let og ligetil at ansøge om et samlelån hos Santander Consumer Bank. Du skal blot ansøge, og hvis du bliver godkendt, så kan du underskrive aftalen med NemID eller MitID. Det er op til dig, hvor mange lån du vil samle inklusiv lånets løbetid.



Sådan kommer du i gang med dit samlelån

Nogle gange kan det ske, at du står i en situation, hvor du har forskellige lån, så din samlede gæld bliver til et større beløb. Det kan betyde, at du ikke har mulighed for at blive tilbudt et samlelån, der dækker over alle dine lån.

Hvis du ikke kan få samlet alle dine lån, så kan det alligevel svare sig at samle de dyreste lån med et samlelån. Det gør nemlig, at du kan komme af med de dyreste årlige omkostninger og renterne.

For at komme i gang med dit samlelån vil det være fornuftigt at starte med at få et overblik over alle dine eksisterende lån, herunder de månedlige ydelser og lånenes ÅOP. I den forbindelse har forbrugslån typisk en høj månedlig ydelse og en høj ÅOP. 

Når du samler dine dyreste lån under det billigste samlelån, vil du også gøre din månedlige ydelse mindre, og du vil få færre årlige omkostninger. Alt dette bidrager til at gøre det lettere for dig at holde overblikket, hvor du har færre lån at forholde dig til. Dette hjælper dig også med at lægge et fornuftigt budget, der stemmer overens med netop dine forhold.

Det er nemt at tage ét lån ét sted

Hos Santander Consumer Bank er vi professionelle, og vi har altid dig og dine behov i fokus. Derfor sidder der altid ansatte klar til at give dig den bedst mulige service.

Vi ønsker at gøre det nemt for dig. Derfor har vi sørget for, at ansøgningsprocessen er både nem og hurtig. Du skal blot have dit NemID eller dit MitID parat, udfylde ansøgningen her på siden og så trykke send. Hele ansøgningsprocessen foregår altså elektronisk, og den er ikke bindende.

Hvis du ønsker et lån hos Santander Consumer Bank, må du ikke i forvejen have skyldig gæld hos os eller have udlæg i bil eller ejendom, der er tilknyttet husstanden.

Vi garanterer dig en god rente med dit samlelån

Hos Santander Consumer Bank får du lån til en konkurrencedygtig rente. Vores rente er variabel og med en månedlig tilskrivning. Derudover vil den altid blive reguleret efter referencerenten - CIBOR.

Hvis du ønsker at læse mere om vores rente, kan du læse om den her​ via vores låneberegner.

Hos Santander Consumer Bank har vi flere forskellige slags privatlån. Fælles for dem alle er, at de har et såkaldt rentespænd, der angiver den laveste og højeste mulige rente på dit lån. Den rente, vi kan tilbyde dig på lånet, afhænger af vores kreditværdighedsvurdering af din samlede økonomi. ​Kreditværdighedsvurderingen bliver typisk bedre, hvis I er to i husstanden, der ansøger sammen.