Lån sikkert til det du har behov for

Et privatlån til det projekt, der føles rigtigt for dig.

Din ansøgning er ikke bindende, du har 14 dages fortrydelsesret, og der er ingen oprettelses- eller skjulte gebyrer...

Illustration av gröna sedlar
Check mark

Top 3 inden for udlån

Vi ligger i top 3 inden for udlån på de 10 kernemarkeder i Europa, Nordamerika og Sydamerika.

Check mark

Ansvarlig låneudbyder

Vi hjælper mennesker og virksomheder med at skabe velstand gennem inkluderende og bæredygtig vækst.

Check mark

Lokal tilstedeværelse og global styrke

Vi er en nordisk bank med mere end 1.400 kollegaer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Tre gode grunde til at optage et lån hos os

Der er rigtig mange årsager til at vælge os som din økonomiske samarbejdspartner. Her er blot tre gode grunde til at vælge Santander frem for andre udbydere:

1

Attraktiv rente

Vi tilbyder en attraktiv lav rente

2

Du skal ikke stille sikkerhed

Du skal ikke stille sikkerhed for lånet

3

Vores ansøgningsproces

Vores ansøgningsproces er enkel og sikker

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål om Privatlån

Hvem kan optage et lån?

Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

Hvilke dokumenter kræves der?

Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit MitID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre vilkår, end det jeg har søgt om?

I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.

Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.

Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit MitID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

Hvad gør jeg, hvis jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning?

Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

Safe forsikring

Safe er for dig, som har et billån eller privatlån hos Santander og gerne vil være dækket, hvis der skulle opstå arbejdsløshed eller sygdom. 

Hvad er et Privatlån?

Vores låneproces foregår på følgende måde:

  • Når du er klar, udfylder du din ansøgning øverst på vores side. 
  • Når du har sendt din ansøgning afsted, vil vi behandle den og sende et lånetilbud retur til dig. 
  • Når du har modtaget et lånetilbud, kan du vælge at takke ja eller nej til dette.

Vi tilbyder en nem ansøgningsprocess til dit lån
Vores ansøgningsproces er enkel og sikker. Hos os foregår alt online på vores hjemmeside, hvor du blot indtaster det ønskede beløb samt løbetid, hvorefter du kan se de tilhørende omkostninger uden nogle skjulte gebyrer.

Du skal være opmærksom på, at vi kigger på din seneste lønseddel og årsopgørelse, og vi kan også bede om oplysninger om dine udgifter, så vi kan lave en kreditværdighedsvurdering af din økonomi. Oplysningerne får vi automatisk adgang til, når du logger ind med dit MitID og via SKAT.

Ansøgningen underskrives i sidste ende med MitID, så du kan faktisk fuldføre hele processen hjemmefra. Det er nemt og enkelt.

Lån penge online uden sikkerhed hos os
Hos Santander kan du låne penge uden, at du skal stille sikkerhed for lånet. Derfor skal du heller ikke frygte for at skulle give afkald på nogle af dine private ejendele. De forbliver, hvor de nu engang er – nemlig hos dig.

Til gengæld foretager vi en grundig kreditværdighedsvurdering af din økonomi, så både låntager og långiver bliver sikret en god oplevelse. Du må ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret for at låne penge hos os.

I forbindelse med kreditværdighedsvurderingen vil vi bede om din årsopgørelse og seneste lønseddel, som du automatisk kan give os adgang til med dit MitID og via skat.dk.

Det betaler du for at låne penge

Hvis du gerne vil vide, hvad et lån koster, skal du kende til tre begreber: renten, lånebeløbet og løbetiden.

Selvom vores låneberegner allerede giver dig de nødvendige oplysninger, er det alligevel vigtigt at vide, hvad du skal kigge efter, når du modtager et tilbud på skrift. 

Du kan med fordel anvende vores låneberegner til at indtaste dit lånebeløb og lånets ønskede løbetid (fra 2-15 år). Herefter vil du straks få et konkret eksempel på, hvad et lån hos os vil koste dig hos os.

Du skal dog være opmærksom på, at kreditværdighedsvurderingen af din økonomi er afgørende for, hvilket lånetilbud vi kan give dig.

For at finde ud af, hvad et lån koster, beder vi dig derfor om at ansøge om et lån, så vi kan fortælle dig præcis, hvilket lån vi kan tilbyde dig. Din ansøgning er aldrig bindende.

Din ansøgning er aldrig bindende

Når du sender en ansøgning afsted, er den aldrig bindende. Det betyder, at du ikke er bundet til det lån, du har ansøgt om, før du selv har godkendt tilbuddet og underskrevet det med dit MitID.

Du kan derfor altid takke nej til det tilbud, vi vender tilbage med, hvis du af den ene eller anden grund alligevel ikke er interesseret.

Du modtager hurtigt svar på din ansøgning

Når du har sendt din ansøgning til os, vender vi altid tilbage med et svar hurtigst muligt og senest inden for 4 timer i vores åbningstid.

Hvis kreditværdighedsvurderingen af din privatøkonomi lever op til vores krav, vil du modtage et tilbud, der er identisk med din ansøgning. Og hvis ikke den vurderes tilstrækkelig, vil du i stedet få tilsendt et andet tilbud, du enten kan vælge at godkende eller afvise.

Bedre økonomi - Hvad koster det at låne 350000_RS.jpg

Kan jeg låne penge sammen med en medansøger?

Du har altid mulighed for at låne penge hos Santander sammen med en medansøger. Det forbedrer faktisk kun dine chancer for at blive godkendt til et lån hos os.

Det skyldes blandt andet, at vores sikkerhed for at få pengene retur øges, når I er to personer om at betale af på et lån. Derfor er der også en større chance for at få godkendt en større udbetaling samt et billigere lån hos os, når du har en medansøger, fremfor hvis du er alene om at optage et lån.

Begge parter skal udfylde og indsende en ansøgning, hvis I ønsker at låne pengene sammen.

Vi laver altid en individuel vurdering af din økonomi

Vi laver en individuel kreditværdighedsvurdering af din privatøkonomi, når du ansøger om at låne penge hos Santander.

Det betyder, at vi kigger din ansøgning og privatøkonomi igennem og sender dig et lånetilbud, som du enten kan vælge at takke ja eller nej til.

Da vi altid laver en individuel kreditværdighedsvurdering af vores låneansøgninger, kan vi heller ikke garantere, at renten og vilkårene for lånet er de samme som dem, du oprindeligt har set på siden.

Det afhænger i sidste ende af den individuelle kreditværdighedsvurdering, som vi laver af din økonomi. Du kan læse den endelige vurdering i lånekontrakten, hvor du også kan se den endelige rente, vi kan tilbyde dig på lånet.

Koster det noget at indfri mit lån før tid?

Det er altid muligt at indfri dit lån før tid, og det koster dig som udgangspunkt ikke noget ekstra.

Når du indfrier dit lån før tid, sparer du alle de renter og gebyrer, som dine fremtidige betalinger ellers ville have inkluderet. Det er ikke muligt at opnå en speciel indfrielsespris ved indfrielse før tid.

Hvis du indfrier dit lån efter d. 16. i måneden, skal du huske at afmelde din betalingsservice.

Derfor bør du holde øje med lånets ÅOP

Når du ansøger om et lån hos Santander, vil lånets ÅOP altid være fremhævet i vores låneberegner.

ÅOP er god at holde øje med, fordi den viser, hvad du skal betale i rente på dit lån samt gebyrer og eventuelle andre omkostninger. Dermed kan du let sammenligne lån, der er relevante for dig.

Du kan derfor havne i en situation, hvor en bank viser sig at have en lav debitorrente og en høj ÅOP, hvilket typisk vil skyldes nogle ekstra gebyrer.

Hos Santander går vi op i gennemsigtighed, og derfor vil du heller ikke opleve nogle skjulte gebyrer ved at låne penge hos os.

Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til os på 70 21 31 31. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.

Priseksempel med et samlet lånebeløb på 80.000 kr.
Løbetid 5 år. Variabel debitorrente 5,95% - 16,95% ÅOP 7,9% – 19,14%. Månedlig ydelse 1.611 kr. - 2.019 kr. Samlede kreditomkostninger 16.827 kr. - 41.332 kr. Samlede tilbagebetaling 96.827 kr. – 121.332 kr. Oprettelsesgebyr og administrationsgebyr er inkluderet i beregningen. Forudsætter betaling via Betalingsservice. Fortrydelsesret 14 dage.