Lån sikkert til det du har behov for

Et privatlån til det projekt, der føles rigtigt for dig.

Din ansøgning er ikke bindende. Du har 14 dages fortrydelsesret, og der er ingen skjulte gebyrer.

Illustration av gröna sedlar
Check mark

Top 3 inden for udlån

Vi ligger i top 3 inden for udlån på de 10 kernemarkeder i Europa, Nordamerika og Sydamerika.

Check mark

Ansvarlig låneudbyder

Vi hjælper mennesker og virksomheder med at skabe velstand gennem inkluderende og bæredygtig vækst.

Check mark

Lokal tilstedeværelse og global styrke

Vi er en nordisk bank med mere end 1.400 kollegaer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Tre gode grunde til at optage et lån hos os

Der er rigtig mange årsager til at vælge os som din økonomiske samarbejdspartner. Her er blot tre gode grunde til at vælge Santander frem for andre udbydere:

1

Attraktiv rente

Vi tilbyder en attraktiv lav rente

2

Du skal ikke stille sikkerhed

Du skal ikke stille sikkerhed for lånet

3

Vores ansøgningsproces

Vores ansøgningsproces er enkel og sikker

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål om Privatlån

Kan jeg forhøje mit lån?

Hvis du ønsker at ansøge om en forhøjelse af dit lån, skal du lave en ny ansøgning via vores hjemmeside. Du tager restgælden af dit nuværende lån og lægger hertil det beløb, du ønsker at ansøge om, oveni. 

Efter du har udfyldt ansøgningen, bedes du kontakte os på 70 21 31 31 og trykke på 1 og derefter 3. På den måde er vi opmærksomme på, at din ansøgning skal behandles som en forhøjelse og derved får du kun udbetalt forhøjelsesbeløbet. Du bedes venligst undlade at underskrive kontrakten, indtil vi har haft en telefonisk dialog med dig. 

Vi vil, efter modtagelsen af din ansøgning, foretage en kreditvurdering og hurtigst muligt give dig et svar på din ansøgning. 

Hvis du bliver godkendt til en forhøjelse af dit lån, vil du modtage en ny kontrakt. 

Kan jeg sammenlægge mine lån?

Vi har ikke mulighed for at sammenlægge dine eksisterende lån. Du kan i stedet ansøge om et nyt lån via vores hjemmeside og benytte det til at indfri dine eksisterende lån. Du skal derfor ansøge om den samlede restgæld du har i dag.

Hvis du har aktive lån hos os, som du ønsker skal være en del af sammenlægningen, bedes du kontakte os efter indsendelsen af din ansøgning på 70 21 31 31 hverdage fra 10.00-16.00. Tryk 1 og derefter 3. På den måde ved vi, at pengene skal bruges til at indfri eksisterende lån. Vi vil, efter modtagelsen af din ansøgning, foretage en kreditvurdering og hurtigst muligt give dig svar på din ansøgning.

Hvor meget kan jeg låne og over hvor lang tid?

Hos Santander kan du låne fra 20.000 kr. op til 350.000 kr. Du bestemmer selv, om du vil betale pengene tilbage over 24 eller op til 180 måneder. Låner du op til (og med) 50.000 kr. er tilbagebetalingstiden maksimum 120 måneder, låner du mellem 50.000 og 150.000 kr. er tilbagebetalingstid​en maksimum 144 måneder. Jo længere løbetid, desto lavere er den månedlige ydelse.​​

Hvem kan optage et lån?

Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

Hvilke dokumenter kræves der?

Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit MitID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit MitID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

Hvis du skulle blive i tvivl om noget vedrørende ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via chat.

På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

Hos Santander vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

Hvad gør jeg, hvis jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning?

Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

Vi anbefaler at der gøres brug af computer med Google Chrome som browser, samt sikre at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer og tilladelse af cookies.

Du bør kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du altid chatte med os. Chatten har åbent fra mandag til fredag mellem 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du har brug for det.

Safe forsikring

Safe er for dig, som har et billån eller privatlån hos Santander og gerne vil være dækket, hvis der skulle opstå arbejdsløshed eller sygdom. 

Hvad er et Privatlån?

Vores låneproces foregår på følgende måde:

  • Når du er klar, udfylder du din ansøgning øverst på vores side. 
  • Når du har sendt din ansøgning afsted, vil vi behandle den og sende et lånetilbud retur til dig. 
  • Når du har modtaget et lånetilbud, kan du vælge at takke ja eller nej til dette.

Vi tilbyder en nem ansøgningsprocess til dit lån
Vores ansøgningsproces er enkel og sikker. Hos os foregår alt online på vores hjemmeside, hvor du blot indtaster det ønskede beløb samt løbetid, hvorefter du kan se de tilhørende omkostninger uden nogle skjulte gebyrer.

Du skal være opmærksom på, at vi kigger på din seneste lønseddel og årsopgørelse, og vi kan også bede om oplysninger om dine udgifter, så vi kan lave en kreditværdighedsvurdering af din økonomi. Oplysningerne får vi automatisk adgang til, når du logger ind med dit MitID og via SKAT.

Ansøgningen underskrives i sidste ende med MitID, så du kan faktisk fuldføre hele processen hjemmefra. Det er nemt og enkelt.

Lån penge online uden sikkerhed hos os
Hos Santander kan du låne penge uden, at du skal stille sikkerhed for lånet. Derfor skal du heller ikke frygte for at skulle give afkald på nogle af dine private ejendele. De forbliver, hvor de nu engang er – nemlig hos dig.

Til gengæld foretager vi en grundig kreditværdighedsvurdering af din økonomi, så både låntager og långiver bliver sikret en god oplevelse. Du må ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret for at låne penge hos os.

I forbindelse med kreditværdighedsvurderingen vil vi bede om din årsopgørelse og seneste lønseddel, som du automatisk kan give os adgang til med dit MitID og via skat.dk.

Det betaler du for at låne penge

Hvis du gerne vil vide, hvad et lån koster, skal du kende til tre begreber: renten, lånebeløbet og løbetiden.

Selvom vores låneberegner allerede giver dig de nødvendige oplysninger, er det alligevel vigtigt at vide, hvad du skal kigge efter, når du låner penge hos os. Du kan læse om, hvad en debitorrente er her.

Du kan med fordel anvende vores låneberegner til at indtaste, hvor mange penge du vil låne og lånets ønskede løbetid. Herefter vil du straks få et konkret eksempel på, hvad et lån hos os vil koste dig.

Du skal dog være opmærksom på, at kreditværdighedsvurderingen af din økonomi er afgørende for, hvilket lånetilbud vi kan give dig.

For at finde ud af, hvad et lån koster, beder vi dig derfor om at ansøge om et lån, så vi kan fortælle dig præcis, hvilket lån vi kan tilbyde dig. Din ansøgning er aldrig bindende.

Bestem din månedlige ydelse i låneberegneren

Når du skal ansøge om et lån hos Santander, skal du starte med at fastlægge lånets ønskede størrelse og lånets løbetid.

Når du har besluttet dig for det ønskede udbetalingsbeløb, skal du indtaste det i vores låneberegner. Herefter kan du frit justere på den månedlige ydelse.

En månedlig ydelse er et udtryk for, hvor meget du skal betale af på dit lån hver måned – dvs. afdrag og renter.

Derfor er det en god idé at undersøge, om dit rådighedsbeløb rækker til at betale af på lånet, før du sender din ansøgning afsted.

Hvis du for eksempel ønsker en udbetaling på 100.000 kroner, skal du:

  • Indstille låneberegneren til dette beløb.
  • Angive hvor mange måneder lånet skal strække sig over. Dette får indflydelse på din månedlige ydelse på lånet.
  • Når du har indstillet vores låneberegner, skal du klikke på ”Start din ansøgning”. 
  • Når du har indsendt din ansøgning, vil du inden for kort tid modtage et tilbud fra os.

Tilbuddet vil være baseret på vores kreditværdighedsvurdering af din økonomi og vil derfor variere fra ansøger til ansøger. Der er flere begreber, du skal kende til, når du tager et lån, og du kan læse mere om disse begreber her.

Din ansøgning er aldrig bindende

Når du sender en ansøgning afsted, er den aldrig bindende. Det betyder, at du ikke er bundet til det lån, du har ansøgt om, før du selv har godkendt tilbuddet og underskrevet det med dit MitID.

Du kan derfor altid takke nej til det tilbud, vi vender tilbage med, hvis du af den ene eller anden grund alligevel ikke er interesseret.

Du modtager hurtigt svar på din ansøgning

Efter du har sendt din ansøgning til os, vender vi altid tilbage med et svar hurtigst muligt og senest inden for 4 timer i vores åbningstid.

Hvis kreditværdighedsvurderingen af din privatøkonomi lever op til vores krav, vil du modtage et tilbud, der er identisk med din ansøgning. Og hvis ikke den vurderes tilstrækkelig, vil du i stedet få tilsendt et andet tilbud, du enten kan vælge at godkende eller afvise.

Bedre økonomi - Hvad koster det at låne 350000_RS.jpg

Kan jeg låne penge sammen med en medansøger?

Du har altid mulighed for at låne penge hos Santander sammen med en medansøger. Det forbedrer faktisk kun dine chancer for at blive godkendt til et lån hos os.

Det skyldes blandt andet, at vores sikkerhed for at få pengene retur øges, når I er to personer om at betale af på et lån. Derfor er der også en større chance for at få godkendt en større udbetaling samt et billigere lån hos os, når du har en medansøger, fremfor hvis du er alene om at optage et lån.

Begge parter skal udfylde og indsende en ansøgning, hvis I ønsker at låne pengene sammen.

Vi laver altid en individuel vurdering af din økonomi

Vi laver en individuel kreditværdighedsvurdering af din privatøkonomi, når du ansøger om at låne penge hos Santander.

Det betyder, at vi kigger din ansøgning og privatøkonomi igennem og sender dig et lånetilbud, som du enten kan vælge at takke ja eller nej til.

Da vi altid laver en individuel kreditværdighedsvurdering af vores låneansøgninger, kan vi heller ikke garantere, at renten og vilkårene for lånet er de samme som dem, du oprindeligt har set på siden.

Det afhænger i sidste ende af den individuelle kreditværdighedsvurdering, som vi laver af din økonomi. Du kan læse den endelige vurdering i lånekontrakten, hvor du også kan se den endelige rente, vi kan tilbyde dig på lånet. Her kan du læse mere om, hvad kreditvurdering betyder.

Koster det noget at indfri mit lån før tid?

Det er altid muligt at indfri dit lån før tid, og det koster dig som udgangspunkt ikke noget ekstra.

Når du indfrier dit lån før tid, sparer du alle de renter og gebyrer, som dine fremtidige betalinger ellers ville have inkluderet. Det er ikke muligt at opnå en speciel indfrielsespris ved indfrielse før tid.

Hvis du vil tilbagebetale dit lån efter d. 16. i måneden, skal du huske at afmelde din betalingsservice.

Derfor bør du holde øje med lånets ÅOP

Når du ansøger om et lån hos Santander, vil lånets ÅOP altid være fremhævet i vores låneberegner.

ÅOP er god at holde øje med, fordi den viser, hvad du skal betale i rente på dit lån samt gebyrer og eventuelle andre omkostninger. Dermed kan du let sammenligne lån, der er relevante for dig.

Du kan derfor havne i en situation, hvor en bank viser sig at have en lav debitorrente og en høj ÅOP, hvilket typisk vil skyldes nogle ekstra gebyrer.

Hos Santander går vi op i gennemsigtighed, og derfor vil du heller ikke opleve nogle skjulte gebyrer ved at låne penge hos os.

Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til os på 70 21 31 31. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.

Priseksempel med et samlet lånebeløb på 80.000 kr.
Løbetid 5 år. Variabel debitorrente 5,95% - 16,95% ÅOP 7,9% – 19,14%. Månedlig ydelse 1.611 kr. - 2.019 kr. Samlede kreditomkostninger 16.827 kr. - 41.332 kr. Samlede tilbagebetaling 96.827 kr. – 121.332 kr. Oprettelsesgebyr og administrationsgebyr er inkluderet i beregningen. Forudsætter betaling via Betalingsservice. Fortrydelsesret 14 dage.