Se hele processen her: Sådan tager du et privatlån
Lån sikkert til det du har behov for
Et privatlån til det projekt, der føles rigtigt for dig.
Din ansøgning er ikke bindende. Du har 14 dages fortrydelsesret, og der er ingen skjulte gebyrer.
Top 3 inden for udlån
Vi ligger i top 3 inden for udlån på de 10 kernemarkeder i Europa, Nordamerika og Sydamerika.
Ansvarlig låneudbyder
Vi hjælper mennesker og virksomheder med at skabe velstand gennem inkluderende og bæredygtig vækst.
Lokal tilstedeværelse og global styrke
Vi er en nordisk bank med mere end 1.400 kollegaer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Tre gode grunde til at optage et lån hos os
Der er rigtig mange årsager til at vælge os som din økonomiske samarbejdspartner. Her er blot tre gode grunde til at vælge Santander frem for andre udbydere:
Attraktiv rente
Vi tilbyder en attraktiv lav rente
Du skal ikke stille sikkerhed
Du skal ikke stille sikkerhed for lånet
Vores ansøgningsproces
Vores ansøgningsproces er enkel og sikker
Ofte stillede spørgsmål om Privatlån
Kan jeg forhøje mit lån?
Hvis du ønsker at ansøge om en forhøjelse af dit lån, skal du lave en ny ansøgning via vores hjemmeside. Du tager restgælden af dit nuværende lån og lægger hertil det beløb, du ønsker at ansøge om, oveni.
Efter du har udfyldt ansøgningen, bedes du kontakte os på 70 21 31 31 og trykke på 1 og derefter 3. På den måde er vi opmærksomme på, at din ansøgning skal behandles som en forhøjelse og derved får du kun udbetalt forhøjelsesbeløbet. Du bedes venligst undlade at underskrive kontrakten, indtil vi har haft en telefonisk dialog med dig.
Vi vil, efter modtagelsen af din ansøgning, foretage en kreditvurdering og hurtigst muligt give dig et svar på din ansøgning.
Hvis du bliver godkendt til en forhøjelse af dit lån, vil du modtage en ny kontrakt.
Kan jeg sammenlægge mine lån?
Vi har ikke mulighed for at sammenlægge dine eksisterende lån. Du kan i stedet ansøge om et nyt lån via vores hjemmeside og benytte det til at indfri dine eksisterende lån. Du skal derfor ansøge om den samlede restgæld du har i dag.
Hvis du har aktive lån hos os, som du ønsker skal være en del af sammenlægningen, bedes du kontakte os efter indsendelsen af din ansøgning på 70 21 31 31 hverdage fra 10.00-16.00. Tryk 1 og derefter 3. På den måde ved vi, at pengene skal bruges til at indfri eksisterende lån. Vi vil, efter modtagelsen af din ansøgning, foretage en kreditvurdering og hurtigst muligt give dig svar på din ansøgning.
Hvor meget kan jeg låne og over hvor lang tid?
Hos Santander kan du låne fra 20.000 kr. op til 350.000 kr. Du bestemmer selv, om du vil betale pengene tilbage over 24 eller op til 180 måneder. Låner du op til (og med) 50.000 kr. er tilbagebetalingstiden maksimum 120 måneder, låner du mellem 50.000 og 150.000 kr. er tilbagebetalingstiden maksimum 144 måneder. Jo længere løbetid, desto lavere er den månedlige ydelse.
Hvem kan optage et lån?
Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.
Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.
Derudover skal du også være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.
Hvilke dokumenter kræves der?
Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit MitID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.
Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.
I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.
Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?
Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit MitID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.
Hvis du skulle blive i tvivl om noget vedrørende ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via chat.
På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.
Hos Santander vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.
Hvad gør jeg, hvis jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning?
Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.
Vi anbefaler at der gøres brug af computer med Google Chrome som browser, samt sikre at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer og tilladelse af cookies.
Du bør kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.
Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.
Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du altid chatte med os. Chatten har åbent fra mandag til fredag mellem 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du har brug for det.
Safe forsikring
Safe er for dig, som har et billån eller privatlån hos Santander og gerne vil være dækket, hvis der skulle opstå arbejdsløshed eller sygdom.
Gå ikke glip af