Vælg lån

Vælg over 50.000 kr. for et Privatlån Plus eller under 50.000 kr. for et Privatlån.

Beregn lån

Beregn lånets pris, og få overblik over hvad det koster.

Ansøg med NemID

Hav dit NemID klar, og få svar med det samme.

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du underskriver aftalen.
 

Spørgsmål og svar om lån

  • Hvilke dokumenter kræves der?

    Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit NemID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.

    Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.

    I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.

  • Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

    Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.

    Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.

  • Jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning​

    Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.

    Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.

    Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.

    Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.

    Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.

    Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.

  • Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?

    Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.

  • Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?

    Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit NemID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.

    Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.

    Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.

    På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.

    Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.

  • Hvem kan optage et lån?

    Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.

    Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.

    Derudover stiller vi også et indkomstkrav for henholdsvis Privatlån og Privatlån Plus.

    Forskellen på disse to slags lån er udelukkende størrelsen, og derfor er der også forskellige indkomstkrav til dem.

    Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 120.000 ved én ansøger og 240.000, hvis du har en medansøger.

    Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 240.000 ved én ansøger og 400.000, hvis du har en medansøger.

    Hvis du ønsker at læse mere om forskellene på vores Privatlån og Privatlån Plus, kan du gøre det her.

    Derudover skal du også være opmærksom på, ​at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.

  • Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre øvrige vilkår, end det jeg har søgt om?

    I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.


    Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.

Hvad er Privatlån og Privatlån Plus?

Hos Santander udbyder vi to typer lån, der adskiller sig fra hinanden på udbetalingsstørrelsen – dvs. lånets størrelse.

Når du skal beregne dit lån, kan du enten bruge vores låneberegner til Privatlån, hvilket er lån på under 50.000 kr. eller låneberegner til Privatlån Plus, der er lån på over 50.000 kr. til at finde frem til det lån, der passer bedst til dig. Du kan se vores priser og gebyrer for Privatlån og Privatlån Plus her.

Fælles for begge vores lånetyper er, at du ikke skal stille nogen form for sikkerhed, og at du på få dage modtager svar på din låneansøgning. Vores behandlingsproces af din ansøgning er i top, og derfor skal du aldrig vente længe på svar.

Lån penge nu til en attraktiv rente

Hos Santander Consumer Bank kan du låne penge nu og her helt ned til 3,90% i rente og helt op til 350.000 kroner.

Begge vores lånetyper byder på en attraktiv rente og har til hensigt at give dig de bedste forudsætninger for en god låneoplevelse.

Hvis du har brug for penge til en god rente inden for en kort tidsfrist, er du kommet til det rette sted. Hos Santander har vi nemlig mange års erfaring med at udstede fordelagtige lån til vores kunder.

Vi mener, at alle skal have mulighed for at få en økonomisk hjælpende hånd. Derfor er vi også stolte over at kunne tilbyde dig konkurrencedygtige renter, hvilket gør det hele lidt nemmere for dig som låntager. Låneprocessen foregår på denne måde:

  • Når du er klar, udfylder du din ansøgning øverst på vores side. 
  • Når du har sendt din ansøgning afsted, vil vi behandle den og sende et tilbud retur til dig.
  • Før du ved af det, vil du have et lån til det, du lige står og drømmer om.

Hos Santander rådgiver vi dig hele vejen igennem, så du ikke kun er garanteret en attraktiv rente, men også en god låneoplevelse. 

Se hvordan et privatlån fra Santander har hjulpet Simon med at realisere sin drøm om at blive helikopterpilot – skal det være dig?

Sådan fik Simon Mikkelsen mulighed for at indfri sin drøm
Sådan fik Simon Mikkelsen mulighed for at indfri sin drøm
Vi tilbyder en nem ansøgningsprocess til dit lån

Hos Santander Consumer Bank får vi alt det svære til at føles lidt enklere. Vores ansøgningsproces er simpel og overskuelig, så du ikke skal bruge lang tid på at optage et lån hos os.

Med vores hurtige behandlingstid er du sikret penge til rådighed på din konto indenfor relativ kort tid.

Hele ansøgningsprocessen foregår online og kræver ikke meget af dig. Du skal dog være opmærksom på, at vi kigger på din seneste lønseddel og årsopgørelse, og vi kan også bede om oplysninger om dine udgifter, så vi kan lave en kreditværdighedsvurdering af din økonomi. 

Oplysningerne får vi helt automatisk adgang til, når du logger ind med dit NemID eller MitID. Vi bruger kun dine informationer til at kreditvurdere dig og godkende din ansøgning.

Hos Santander Consumer Bank gør vi alt arbejdet for dig. Klik et par gange, læn dig tilbage og modtag et tilbud, der passer til din privatøkonomi.

Vi stiller ikke spørgsmål ved, hvad du skal bruge dine penge til. Det lader vi være helt op til dig selv.

Gør som Tomas, og lad ikke økonomien sætte grænser for dine drømme. Mød Tomas i videoen herunder:

Mød musikeren Tomas Raae her
Mød musikeren Tomas Raae her

Lån penge online uden sikkerhed hos os

Når du optager et lån hos Santander, skal du ikke stille sikkerhed for lånet. Derfor skal du heller ikke frygte for at skulle give afkald på nogle af dine private ejendele. De forbliver, hvor de nu engang er – nemlig hos dig.

Til gengæld foretager vi en grundig kreditværdighedsvurdering af din økonomi, så både låntager og långiver bliver sikret en god oplevelse.

I forbindelse med kreditværdighedsvurderingen vil vi bede om din årsopgørelse og seneste lønseddel, som du automatisk kan give os adgang til med dit NemID eller MitID og via SKAT.

Det betaler du for at låne penge

Hvis du gerne vil vide, hvad et lån koster, skal du kende til tre begreber: renten, lånebeløbet og løbetiden.

Selvom vores låneberegner allerede giver dig de nødvendige oplysninger, er det alligevel vigtigt at vide, hvad du skal kigge efter, når du modtager et tilbud på skrift. Du kan læse om, hvad en debitorrente er her.

Du kan med fordel anvende vores låneberegner til at indtaste dit lånebeløb og lånets ønskede løbetid. Herefter vil du straks få et konkret eksempel på, hvad et lån hos os vil koste dig.

Du skal dog være opmærksom på, at kreditværdighedsvurderingen af din økonomi er afgørende for, hvilket lånetilbud vi kan give dig.

For at finde ud af, hvad et lån koster, beder vi dig derfor om at ansøge om et lån, så vi kan fortælle dig præcis, hvilket lån vi kan tilbyde dig. Din ansøgning er aldrig bindende.

Bestem din månedlige ydelse i låneberegneren

Når du skal ansøge om et lån hos Santander, skal du starte med at fastlægge lånets ønskede størrelse og lånets løbetid.

Når du har besluttet dig for det ønskede udbetalingsbeløb, skal du indtaste det i vores låneberegner. Herefter kan du frit justere på den månedlige ydelse.

En månedlig ydelse er et udtryk for, hvor meget du skal betale af på dit lån hver måned – dvs. afdrag og renter.

Derfor er det en god idé at undersøge, om dit månedlige rådighedsbeløb rækker til at betale af på lånet, før du sender din ansøgning afsted.

Hvis du for eksempel ønsker en udbetaling på 100.000 kroner, skal du:

  • Indstille låneberegneren til dette beløb.
  • Angive hvor mange måneder lånet skal strække sig over. Dette får indflydelse på din månedlige ydelse på lånet.
  • Når du har indstillet vores låneberegner, skal du klikke på ”Start din ansøgning”. 
  • Når du har indsendt din ansøgning, vil du inden for kort tid modtage et tilbud fra os.

Tilbuddet vil være baseret på vores kreditværdighedsvurdering af din økonomi og derfor variere fra ansøger til ansøger. Der er flere begreber, du skal kende til, når du tager et lån, og du kan læse mere om disse begreber her.

Din ansøgning er aldrig bindende

Når du sender en ansøgning afsted, er den aldrig bindende. Det betyder, at du ikke er bundet til det lån, du har ansøgt om, før du selv har godkendt tilbuddet og underskrevet det med dit NemID eller MitID.

Du kan derfor altid takke nej til det tilbud, vi vender tilbage med, hvis du af den ene eller anden grund alligevel ikke er interesseret.

Du modtager hurtigt svar på din ansøgning

Når du har sendt din ansøgning afsted, vender vi altid tilbage med et svar hurtigst muligt og senest inden for 4 timer i vores åbningstid.

Hvis kreditværdighedsvurderingen af din privatøkonomi lever op til vores krav, vil du modtage et tilbud, der er identisk med din ansøgning. Og hvis ikke den vurderes tilstrækkelig, vil du i stedet få tilsendt et andet tilbud, du enten kan vælge at godkende eller afvise.

Du kan godt låne penge sammen med en medansøger

Du har altid mulighed for at låne penge hos Santander sammen med en medansøger. Det forbedrer faktisk kun dine chancer for at blive godkendt til et attraktivt lån hos os.

Det skyldes blandt andet, at vores sikkerhed for at få pengene retur øges, når I er to personer om at betale af på et lån. Derfor er der også en større chance for at få godkendt en større udbetaling hos os, når du har en medansøger, fremfor hvis du er alene om at optage et lån.

  • Ved Privatlån kræves en årsindtægt på minimum 240.000 kroner, hvis du har en medansøger.
  • Ved Privatlån Plus kræves en årsindtægt på minimum 400.000 kroner, hvis du har en medansøger.

Begge parter skal udfylde og indsende en ansøgning, hvis I ønsker at låne pengene sammen.

Vi laver altid en individuel vurdering af din økonomi

Vi laver en individuel kreditværdighedsvurdering af din privatøkonomi, når du ansøger om at låne penge hos Santander.

Det betyder, at vi kigger din ansøgning og privatøkonomi igennem og sender dig et lånetilbud, som du enten kan vælge at takke ja eller nej til.

Da vi altid laver en individuel kreditværdighedsvurdering af vores låneansøgninger, kan vi heller ikke garantere, at renten og vilkårene for lånet er de samme som dem, du oprindeligt har set på siden.

Det afhænger i sidste ende af den individuelle kreditværdighedsvurdering, som vi laver af din økonomi. Du kan læse den endelige vurdering i lånekontrakten, hvor du også kan se den rente, vi kan tilbyde dig på lånet. Her kan du læse mere om, hvad kreditvurdering betyder.

Koster det noget at indfri mit lån før tid?

Det er altid muligt at indfri dit lån før tid, og det koster dig som udgangspunkt ikke noget ekstra.

Når du indfrier dit lån før tid, sparer du alle de renter og gebyrer, som dine fremtidige betalinger ellers ville have inkluderet. Det er ikke muligt at opnå en speciel indfrielsespris ved indfrielse før tid.

Hvis du indfrier dit lån efter d. 16. i måneden, skal du huske at afmelde din betalingsservice.

Derfor bør du holde øje med lånets ÅOP

Når du ansøger om et lån hos Santander, vil lånets ÅOP altid være fremhævet i vores låneberegner.

ÅOP’en er god at holde øje med, fordi den viser, hvad du skal betale i rente på dit lån samt gebyrer og eventuelle andre omkostninger.

Du kan derfor havne i en situation, hvor en bank viser sig at have en lav debitorrente og en høj ÅOP, hvilket typisk vil skyldes nogle ekstra gebyrer. Du kan læse mere om ÅOP og debitorrente her.

Hos Santander går vi op i gennemsigtighed, og derfor vil du heller ikke opleve nogle skjulte gebyrer, når du optager et lån hos os.

Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid ringe til os på 70 21 90 11. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.