Opsparing

16 spørgsmål i Opsparing
  • Oprettelse (8)
    • Er der nogen gebyrer forbundet med kontoen?

      Nej, vores opsparingskonti har ingen gebyrer.

    • Hvorfor skal jeg oplyse, hvor min opsparing er fra, og hvad den skal bruges til?

      Disse spørgsmål er et lovkrav, som alle danske banker skal følge. De skal stilles til nye og eksisterende kunder for at modvirke såkaldt hvidvaskning af penge.
    • Jeg bor i udlandet​. Kan jeg oprette en konto?

      Nej, vi kan desværre kun tilbyde konti til kunder med fast bopæl i Danmark.
    • Jeg er under 18 år. Kan jeg oprette en konto?

      Nej, vi tilbyder desværre ikke konti til personer under 18 år.
    • Jeg har skjult adresse, kan jeg oprette en konto?

      Ja, det kan du godt, men det kræver at du sender et brev, eller kontakter os. Kontakter du os sender vi et sikkert link, så du kan uploade de informationer vi har brug for. Vi skal bruge dit navn, adresse, cpr-nummer, telefonnummer og ønsket mail samt kopi af billede-id og sygesikringsbevis. Du vil derefter blive kontaktet pr. mail, når du kan oprettes.​
    • Kan min samlever og jeg have samme højrentekonto?

      Nej, kontoen bliver registreret til den person, der logger på med sit NemID ved oprettelsen.
    • Kan virksomheder oprette en højrentekonto?

      Nej, det er kun privatpersoner, der kan oprette konti.​
    • S​kal første indbetaling komme fra en konto i mit navn?

      Første indbetaling bruges til at fuldføre identificeringen af dig som kunde, og er et juridisk krav for at kunne oprette dig online. Kommer din første indbetaling ikke fra en konto i dit navn, skal du identificere dig på anden vis eksempelvis vha. pas eller kørekort. I så fald kontakter vi dig. Din indbetaling vil stadig blive indsat på din konto, men du vil ikke kunne tilgå pengene, før ident​ificeringen er gjort på anden vis.
  • Generelt (5)
    • Kan jeg få et kontoudtog?

      Én af grundene til, at vi kan have så høje opsparingsrenter er, at alt foregår elektronisk. Du modtager derfor ikke et fysisk kontoudtog, men kan se dine posteringer under din kontooversigt, når du logger på Netbank for opsparing.

    • Kan I sende mig min indlånsaftale?

      Du ser din indlånsaftale ved at logge på din netbank og vælge den enkelte konto, som du ønsker at se aftalen for. For at holde omkostningerne nede og opsparingsrenterne oppe, har vi ikke mulighed for at sende den fysisk.​

    • Kan jeg navngive mine konti?

      Nej, desværre ikke på nuværende tidspunkt.

    • Hvordan opsiger jeg min konto?

      Såfremt du ønsker at opsige din Højrente konto, skal du logge ind på din Santander netbank og udbetale din disponible saldo, så saldoen bliver 0 kr. Når pengene er udbetalt og til rådighed på din NemKonto, skal du sende en mail til os, hvor du skriver, at du ønsker at opsige din konto (husk at angive kontonummer). Herefter lukker vi kontoen og udbetaler renterne indenfor 2-3 bankdage.

    • Jeg kan ikke logge på netbanken. Skal jeg starte forfra som ny kunde?

      Din konto kan være lukket og derfor skal du oprette dig på ny.

      Vi lukker konti uden indestående, som ikke har været anvendt i over et år. På Højrente 24 er der i øvrigt 12 dages frist til at indbetale efter oprettelsesdagen. Sker dette ikke inden for fristen vil disse konti ligeledes blive lukket.

  • Rente (3)
    • ​Hvordan finder jeg ud af, hvis renten ændrer sig?

      Santander sender altid information om renteændringer med mindst 1 måneds varsel. Dette vil ske via​ email. Hvis ændringen er til din fordel, kan det ske uden varsel.

    • Hvornår udbetales min rente?


      Din optjente rente bogføres på din konto ved årskiftet, eller hvis du lukker din konto. Du kan løbende se din optjente rente ved at logge ind på din kontooversigt, ved at logge på Netbank for opsparing.

    • Hvorfor står​ der​ 0,0% i rente på Højrente Plus og Højrente 24?

      Den aktuelle rente på kontoen fremgår først, når saldoen på kontoen er over 100.000 kr.

Ring til Opsparing

 

Netbank for opsparing

Brug Netbank for opsparing for at se din kontooversigt, saldo med mere.

Dokumenter

Du finder vores forretningsbetingelser og vilkår for højrentekonti herunder.

 • Forretningsbetingelser for Santander Consumer Bank
 • Vilkår for højrentekonti