Coronavirus - information til vores kunder

 

Hos Santander Consumer Bank overvåger vi udviklingen af ​​COVID-19, bedre kendt som coronavirus, nøje og tager alle nødvendige forholdsregler for at sikre, at alle bankens tjenester fungerer normalt.



Vi er klar til at hjælpe dig

Vi forstår godt, at vores kunder har spørgsmål relateret til deres lån, kort, opsparing eller forsikring. Vi holder åbent som sædvanligt og arbejder så hurtigt som muligt på at hjælpe alle, der kontakter os.

Skulle du mod forventning opleve, at ekspeditionstiden er lidt længere end vanligt, takker vi på forhånd for din forståelse.

Se mere om, hvordan du kontakter os her.



Information om forsikring

  • Der er varslet fyringsrunde på mit arbejde. Dækker forsikringen mit månedlige afdrag?

    Ja, forsikringen vil dække, så længe at du er 100 % arbejdsløs, har arbejdet mere end 16 timer om ugen og din kvalifikationsperiode på 180 dage er overstået. Din kvalifikationsperiode startede den dag du tegnede forsikringen.

    Desuden må du ikke have viden om din arbejdsløshed i kvalifikationsperioden.

    Vær opmærksom på, at der en selvrisikoperiode på 30 dage, før udbetalingen vil finde sted.

  • Dækker forsikringen, hvis jeg er hjemsendt med fuld løn, nedsat løn eller i karantæne?

    Nej, her dækker forsikringen ikke.
     
    Du skal være 100% arbejdsløs, før vi kan hjælpe dig.
  • Jeg er vikar og blevet opsagt. Dækker forsikringen mit månedlige afdrag?

    Hvis du er midlertidigt ansat eller vikar kan du desværre ikke få dækning for ufrivillig arbejdsløshed, med mindre du er forlænget 2 gange og har været vikar samme sted inden for en periode de sidste 2 år.

    Du vil derimod kunne få dækning for uarbejdsdygtighed (sygdom/ulykke) som vare i mere end sammenhænge 30 dage. Krav jf. betingelser skal være opfyldt.

    Samtidig vil du kunne få hjælp i forbindelse med hospitalsindlæggelse.

  • Jeg er sygemeldt. Dækker forsikringen mit månedlige afdrag?

    Ja, forsikringen vil dække, så længe at du er 100 % sygemeldt i 30 dage eller mere og din kvalifikationsperiode på 30 dage er overstået. Din kvalifikationsperiode startede den dag du tegnede forsikringen.

    Du må ikke have kendskab til sygdommen i din kvalifikationsperiode.

    Vær opmærksom på, at der en selvrisikoperiode på 30 dage, før udbetalingen vil finde sted.

  • Hvordan anmelder jeg en skade?

    Du kan anmelde din skade her

  • Hvilke dokumenter skal jeg bruge, når jeg vil anmelde en skade?

    Du skal have følgende dokumenter klar ved arbejdsløshed, når du vil anmelde en skade:

    • Kopi af din opsigelse inkl. Stempel/logo, underskrift og opsigelsesårsag fra din tidligere arbejsgiver.
    • Dokumentation på, at du er meldt ledig (bekræftelse på tilmelding til jobcenter eller ret til dagpenge fra a-kasse)
    • Samtykkeerklæring, udfyldt og underskrevet af dig. Vi kan ikke starte din sagsbehandling uden dit samtykke.
    • Dokumentation for din tidligere gennemsnitsløn, hvis du har en privat lønsikring. Denne er udregnet af din a-kasse Du kan se bort fra dette hvis du har en lånesikring.
    • Kopi af dine dagpengespecifikationer, hvis du har været ledig i minimum 30 dage.


    Du skal have følgende dokumenter klar ved uarbejdsdygtighed, når du vil anmelde en skade:

    • Sundhedsforsikringsattest FP710 og spørgeskema skal udfyldes af din læge. Lægen vil som oftest indsende dokumentation pr. post, men du kan godt anmelde din uarbejdsdygtig online alligevel. Bemærk at lægen vil udskrive en regning for udfyldelse af lægedokumentation. Regningen betaler vi ved modtagelse.
    • Samtykkeerklæring, udfyldt og underskrevet af dig. Vi kan ikke starte din sagsbehandling uden dit samtykke.


    Du skal have følgende dokumenter klar ved dødsfald, når du vil anmelde en skade:

    • En udfyldt anmeldelse af dødsfald. Husk at sikre dig, at alle felter er udfyldt – alle informationer er nødvendige for at sikre en hurtig sagsbehandling.
    • En udfyldt samtykkeerklæring der vil give samtykke til indhentning og videregivelse af oplysninger. Husk at underskrive samtykkeerklæringen – uden din underskrift kan vi ikke påbegynde sagsbehandlingen.
    • En kopi af dødsattesten hvor dødsårsagen er tydelig. Dette er udstedt af en læge.


    Vær opmærksom på, at disse anmeldelser tager tid, da der er flere myndigheder som man skal have fat på i sagsbehandlingen.

    Når al korrekt dokumentation er modtaget og der er udfyldt en online skadeanmeldelse, kan du forvente at høre fra forsikringsselskabet inden for 10 hverdage, mangler der yderligere vil vi kontakte dig.

    Bliver anmeldelsen godkendt, vil du modtaget et anerkendelsesbrev med betingelserne for udbetaling af din forsikring.

Sikker og tryg bankdrift er vigtigt selv i kriser!


Interview med Bo Jakobsen.jpg

Vi er ejet af en af verdens største banker og som en stor bank i Norden, er Santander Consumer Bank en meget solid bank. Vi har en sikker drift, og vi har taget de nødvendige skridt for at få arbejdsdagen til at fungere som normalt, selvom de fleste medarbejdere nu arbejder hjemmefra.

Vi er optaget af at være til stede og hjælpe både kunder og medarbejdere så godt som muligt igennem denne udfordrende tid, vi er i nu.

Læs mere her

Venlig hilsen
Bo Jakobsen, adm. direktør for Santander Consumer Bank i Danmark