Gå til hovedindholdet

Tilgængelighedserklæring

Santander er forpligtet til at sikre, at vores digitale finansielle tjenester er tilgængelige for alle. Denne erklæring beskriver de foranstaltninger, vi har implementeret for at overholde EU's tilgængelighedslov, og viser vores engagement i at skabe et inkluderende digitalt miljø.

Tilgængelighedserklæringer for Santanders digitale tjenester

santanderconsumer.dk og netbank.santanderconsumer.dk er i stor overensstemmelse med WCAG 2.1-standarden på niveau AA, med nogle afvigelser og undtagelser, der er beskrevet på denne side.
Santander kører i øjeblikket et projekt for at gøre vores dokumenter tilgængelige i overensstemmelse med European Accessibility Act (EAA) for privatkunder.
Vi har opgraderet vores systemer til at understøtte tilgængelighedsmærkning af dokumenter og arbejder i øjeblikket på at opdatere dem, så de opfylder tilgængelighedsstandarderne. Vi arbejder også tæt sammen med tredjepartsleverandører for at sikre, at de ændringer, vi foretager internt, afspejles i kundevendte grænseflader, der leveres af tredjeparter (f.eks. underskriftsprocesser). Målet er, at dette skal være afsluttet i 3. kvartal 2025.
Tilgængeligheden af denne tjeneste er blevet evalueret af en tredjepart, der er specialiseret i tilgængelighed. Tjenesten er blevet testet på flere måder ved hjælp af forskellige manuelle testmetoder, herunder test af tastaturkompatibilitet og funktionalitet med en skærmlæser. Derudover overvåges tilgængeligheden ved hjælp af et automatiseret vurderingsværktøj.

Tilgængelighedserklæringer for privatkunder

  • Læs tilgængelighedserklæringen for www.santanderconsumer.dk

  • Læs tilgængelighedserklæringen for Santanders netbank

Feedback på tilgængelighed

Vi værdsætter feedback fra vores kunder og stræber efter løbende forbedringer. Hvis du støder på tilgængelighedsbarrierer og har forslag til forbedringer, bedes du kontakte os på kundeservice@santanderconsumer.dk

Handling

Hvis du ikke modtager et tilfredsstillende svar fra Santander inden for vores normale svartid (vi tilstræber at svare inden for 14 dage), kan du skrive til Sikkerhedsstyrelsen
https://www.sik.dk/kontakt (åbner i nyt vindue)
E-mail: sik@sik.dk 
Telefon: 33732000 

Hvorfor digital tilgængelighed er vigtig

Ifølge WHO lever anslået 16 procent  (åbner i nyt vindue) (1 ud af 6) af den globale befolkning med et "betydeligt handicap", og det er et tal, der kun stiger på grund af blandt andet en aldrende befolkning. Manglende digital tilgængelighed betyder også øgede administrative omkostninger, da personer, der selv kunne have håndteret situationen, er nødt til at kontakte kundeservice eller andre administratorer for at få hjælp til at løse opgaven.

Tilgængelighed handler ikke kun om syn, hørelse eller mobilitet - kognitive og midlertidige handicap påvirker også, hvordan folk bruger digitale tjenester.
For mennesker med handicap kan god digital tilgængelighed være afgørende for at få adgang til offentlige tjenester. Men tilgængelige hjemmesider og apps er til gavn for alle: De er ofte hurtigere, nemmere at bruge, nemmere at vedligeholde og reducerer byrden for administratorer.