Ofte stillede spørgsmål om Safe



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i
Hvad dækker Safe forsikringen?

Forsikringen dækker dig ved:

  • 100 % sygemelding i mere end 30 dage
  • 100 % arbejdsløshed i mere end 30 dage
  • Hospitalsindlæggelse i mere end 7 dage
  • Dødsfald
Har jeg fortrydelsesret?

Ja. Hvis du fortryder at have tegnet forsikringen, kan du annullere den i op til 30 dage efter modtagelsen af forsikringsbeviset. Det gør du ved at henvende dig til vores kundeservice, enten via vores hjemmeside eller på mail kundeservice@santander.dk.

Er der en kvalifikationsperiode for min Safe forsikring?

Safe forsikringen har to kvalifikationsperioder.

Den ene er for ufrivillig arbejdsløshed. Her er kvalifikationsperioden på fire måneder fra den dag, du har tegnet din Safe forsikring.

Den anden kvalifikationsperiode er for midlertidig uarbejdsdygtighed og hospitalsindlæggelse. Her er kvalifikationsperioden på 30 dage fra den dag, du har tegnet din Safe forsikring.

Ved dødsfald er der ingen kvalifikationsperiode.

Du kan læse mere om vilkårene for din Safe forsikring under produktinformation her.

Kan jeg opsige min Safe forsikring?

Du kan til en hver tid opsige din Safe forsikring ved at kontakte os på vores hjemmeside eller på mail kundeservice@santander.dk.

Hvordan får jeg udbetalt mine Safe ydelser?

Er du blevet godkendt til at få dækket dine ydelser, skal du være opmærksom på, at pengene bliver udbetalt til os bagudbetalt. Det vil sige, at du selv skal dække den første regning, hvor du er under dækning. Dette er grundet selvrisikoperioden, som fremgår af dine forsikringsbetingelser.

Hvis du har fået bevilliget en sag fra forsikringen med tilbagevirkende kraft, kan du kontakte vores kundeservice på hjemmesiden eller genenm netbanken og aftale nærmere. Du kan enten vælge at få dine overskydende ydelser udbetalt, eller de kan nedskrive din restgæld. Du bedes have dit aftalenummer klar ved din henvendelse.