Ofte stillede spørgsmål om Safe Extra



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i
Har jeg fortrydelsesret?

Ja. Hvis du fortryder at have tegnet forsikringen, kan du annullere den i op til 30 dage efter modtagelsen af forsikringsbeviset. Det gør du ved at henvende dig til vores kundeservice via vores hjemmeside, hvor du kan chatte med en medarbejder eller på mail kundeservice@santander.dk

Hvordan virker Safe Extra?

Hvis du kommer ud for en skade, vil forsikringen dække din restgæld på dit VISA (din kredit). Derudover vil forsikring ligeledes indfri din kredit i tilfælde af dødsfald (max. 100.000 kr.).

Det er kun muligt at tegne forsikringen, hvis du er lønmodtager eller selvstændig.

Hvad koster Safe Extra?

Forsikringen koster 0,72% af den skyldige saldo på dit VISA (din kredit). Betalingen forfalder til betaling månedsvis bagud og opkræves samtidig med ydelsen. Sammen med din betaling opkræves skadeforsikringsafgift til staten på 1,1% af den del af forsikringsgebyret, der ikke vedrører dækning af dødsfald.

Er der en kvalifikationsperiode for min Safe Extra forsikring?

Safe Extra forsikringen har to kvalifikationsperioder.

Den ene er for ufrivillig arbejdsløshed. Her er kvalifikationsperioden på fire måneder fra den dag, du har tegnet din Safe Extra forsikring.

Den anden kvalifikationsperiode er for midlertidig uarbejdsdygtighed og hospitalsindlæggelse. Her er kvalifikationsperioden på 30 dage fra den dag, du har tegnet din Safe Extra forsikring.

Ved dødsfald er der ingen kvalifikationsperiode.

Du kan læse mere om vilkårene for din Safe Extra forsikring under produktinformation her.

Kan jeg opsige min SAFE Extra forsikring?

Du kan til en hver tid opsige din Safe Extra forsikring ved at kontakte os på vores hjemmeside eller på mail kundeservice@santander.dk.