Ofte stillede spørgsmål om restance



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i
Hvad er en rykker?

Når du ikke har betalt en regning til tiden, sender vi en rykkerskrivelse. Rykkeren fungerer som en betalingspåmindelse, der skal gøre kunden opmærksom på, at en regning endnu ikke er blevet betalt. Du modtager rykkeren via e-Boks.

Hvornår modtager jeg en rykker?

Din månedlige betaling forfalder altid den 1. hverdag i måneden. Hvis du overskrider betalingsfristen, sender vi den første rykkerskrivelse, som vil være pålagt et gebyr på kr. 100,00. Lånet vil fortsætte i bankens rykkerforløb til betalingen er modtaget.

Vi tilskriver op til tre rykkere på en restance.

Den første rykker falder omkring 1 uge efter betalingsdatoen.

Den anden rykker falder omkring 2 uger efter, at vi ikke har modtaget din betaling.

Den 3. og sidste rykker falder i starten af den følgende måned.

Hver rykker medfører et rykkergebyr på kr. 100,00. Vær opmærksom på, at vi skal have modtaget beløbet før rykkerdatoen. 

Hvorfor modtager jeg en rykker, når jeg har indbetalt rettidigt?

Hvis du har betalt rettidigt til indeværende måned den 1., skal du tjekke din konto og se om betalingen er blevet trukket. Hvis betalingen er trukket fra din konto, bedes du sende din kvittering til restance@santanderconsumer.dk. Vi vil besvare din henvendelse inden for 48 timer.  

Når du laver en overførsel til os, skal du huske at angive dit kontraktnummer i feltet ”besked til modtager”. Du finder dit kontraktnummer i vores netbank.

Hvorfor modtager jeg en rykker, når jeg har oplyst, at jeg betaler senere?

Hvis du vælger at indbetale din månedlige betaling efter fristens udløb, som altid er den 1. hverdag i måneden, vil du automatisk modtage vores rykkerskrivelse, fordi du har betalt for sent.

Hvis du planlægger at betale i indeværende måned, behøver du ikke kontakte os angående dette, men derimod kan du benytte det girokort, der medfølger i rykkerskrivelserne.

Hvis du derimod ikke har mulighed for at betale restancen hverken i den indeværende måned, eller 1. hverdag i den efterfølgende måned, kan du kontakte os på, hvorefter vi kan finde en løsning sammen.

Du har altid mulighed for at logge på vores netbank, hvor du kan se dine betalinger, betalingsoplysninger og meget mere.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har modtaget en inkassovarsel?

Hvis du har modtaget brev om inkassovarsel, bedes du kontakte virksomheden, som fremgår af brevet, da vi desværre ikke har mulighed for at hjælpe dig med dette.