Ofte stillede spørgsmål om privatleasing
Hvad er inkluderet i leasingaftalen?
Det afhænger af, hvilken aftaletype der er tale om. I leasingaftalen er der oplyst, hvilke services der er indeholdt i aftalen. Vi anbefaler dig at kontakte os via chatten for nærmere aftale.
Kan jeg foretage en ekstra indbetaling?
Nej, det er desværre ikke muligt at foretage en ekstra indbetaling på din leasingaftale.
Hvad er renten på leasing?
Renten reguleres og fastsættes ud fra de gældende markedsvilkår, som er nærmere beskrevet i leasingaftalen. Leasingydelsen beregnes i forhold til bilens pris, engangsydelse og leasingperiodens længde. Normalt beregner vi ydelsen som en annuitet med lige store beløb over den aftalte leasingperiode.
Hvordan opsiger jeg min leasing aftale?
Afhængig af aftaletypen kan leasingaftalen opsiges på forskellige vilkår. Vi anbefaler dig at kontakte os via chatten for nærmere aftale.
Hvad gør jeg, hvis jeg har skader ved aflevering af bil?
Hvis du anmeldte skader ved aflevering af bilen, skal du lægge skadesanmeldelsen i bilen ved inspektionen.
Hvor og hvornår skal jeg aflevere bilen ved udløb af privatleasingaftalen?
Hvor skal du aflevere bilen:
Du kan bestille tid for aflevering af bilen via dette link: https://bilsalgbooking.dk/dk/step/company. Vær opmærksom på, at dette alene gælder for privatleasing kunder. For andre aftaletyper anbefaler vi dig at kontakte os gennem chatten for nærmere aftale.
Hvornår skal du aflevere bilen:
Du skal aflevere bilen ved udgangen af måneden, hvor privatleasingaftalen ophører, eller er opsagt. For privatleasing gælder det i øvrigt, at aftalen tidligst kan opsiges efter 12 mdr.
Hvordan laver man debitorskift på privatleasingaftaler?
I forbindelse med debitorskifte bedes du oplyse ny debitors CPR-nummer og registreringsnummer på bilen. Mail om debitorskifte skal sendes til leasing@santanderconsumer.dk. Debitorskiftet betyder, at en ny bruger/debitor skal kreditvurderes, samt at der skal underskrives et nyt sæt dokumenter. Debitorskifte pr. aftale har en omkostning på 3.875 kr., som bliver opkrævet på næstkommende regning.
Jeg har som erhvervsleasing kunde brug for registreringsattest
Hvis du ønsker din registreringsattest del 1 tilsendt, kan du kontakte os via chatten. Så vil vi sende den til dig. Som erhvervskunde skal du bruge registreringsattesten del 1 til dokumentation for, hvor meget vægt du må have på anhængertrækket.
Jeg har som privatleasingkunde brug for min registreringsattest
Hvis du ønsker din registreringsattest del 1 tilsendt i forbindelse med rejse til udlandet, kan du os via chat.
I udlandet skal du altid medbringe registreringsattest del 1, så du kan dokumentere, at det er dig, der er bruger af køretøjet, hvis du bliver stoppet i udlandet.
Udgivet 18 november, 2024
Min bil skal til service, hvordan skal jeg forholde mig?
Bilen skal altid serviceres hos et autoriseret værksted. Når bilen skal have service, skal du kontakte det autoriserede værksted og aftale service samt oplyse, at bilen er leaset igennem Santander. I øvrigt henvises til bilag 1 i leasingaftalen.
Hvordan ændrer jeg mit årlige kilometerforbrug?
Afhængigt af nuværende løbetid og kilometerforbrug kan det være muligt at ændre årligt kilometerforbrug. Du er velkommen til at kontakte os på mail: leasing@santanderconsumer.dk med angivelse af ønsket nyt kilometerforbrug. Husk at oplyse bilens registreringsnummer og nuværende kilometerstand, når du kontakter os.
Hvordan får jeg første faktura på privatleasingaftalen?
Den første faktura kommer typisk 3-6 uger efter, at bilen er leveret. Som privatleasing kunde modtager du din 1. faktura i din e-Boks. Du kan også finde din faktura i netbanken.
Når du er logget ind i netbanken, klikker du på din leasingaftale på startssiden. Derefter trykker du på "Vis detaljer" i fanen "Næste betaling". I netbanken kan du også finde generel information om bilen og leasingaftalen, oversigt over dine betalinger og oversigt over almindelige spørgsmål om privatleasing.
Hvis du har spørgsmål til fakturaens indhold, kan du kontakte os gennem chatten for nærmere aftale.