Ofte stillede spørgsmål om campingvogn



Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Eksisterende kunde

Kan jeg selv bestemme beløbet på mine afdrag?

Du kan søge om nedsat eller forhøjet ydelse via Kontakt os-knappen på Kundeservice. Udfyld kontaktformularen. Du bedes oplyse det beløb, du ønsker at nedsætte eller forhøje din ydelse til. 

Såfremt du bliver godkendt til nedsat ydelse, og vi modtager signeringen med MitID indenfor 14 dage, vil et gebyr blive tilskrevet næstkommende regning sammen med den nye ydelse. Du finder gebyroversigten her.

Ønsker du at hæve din månedlige ydelse, koster det ikke noget gebyr.

Kan jeg foretage en ekstraordinær indbetaling?

Du kan til enhver tid foretage en ekstraordinær indbetaling på dit lån via bankoverførsel til:

Registreringsnummer: 5295
Kontonummer: 0010017009

Husk at angive dit aftalenummer hos Santander Consumer Bank som reference.

Vær opmærksom på, at pengene overføres til vores konto i SEB (Skandinaviska Enskilda Banken), og at denne konto ikke understøtter muligheden for at foretage en straks-overførsel.

Hvis du foretager en ekstraordinær indbetaling, vil du ikke modtage en kvittering. Du kan se nedskrivningen af din gæld indenfor 2-3 bankdage i vores netbank. Vær opmærksom på, at der i travle perioder kan gå op til 7 bankdage.

Hvor finder jeg en oversigt over min aftale?

Som kunde hos Santander Consumer Bank får du helt automatisk adgang til vores netbank, hvor du har overblik over dine finansieringer, herunder din balance og betalingsplan, samt mulighed for at forespørge på indfrielsesbeløb, ændring af din betalingsplan og ansøge om SAFE.

Hvor finder jeg min kontrakt?

Du kan få tilsendt din kontrakt ved at udfylde kontaktformularen under fanen "Kundeservice - Kontakt os". Vær opmærksom på, at der kan gå op til tre bankdage, før du modtager kontrakten i e-Boks.  

Hvor finder jeg renten på mit lån?

Renten på dit lån fremgår af din kontrakt, vores netbank og dine opkrævninger. Hvis du har en variabel rente, skal du være opmærksom på, at den kan have ændret sig siden du underskrev kontrakten.

Hvor finder jeg min betalingsplan?

Du finder din betalingsplan i vores netbank under "Betalingsplan". Alternativt kan du kontakte vores kundeservice under fanen "Kundeservice - Kontakt os" og udfylde kontaktformularen, eller du kan kontakte os via vores chat.

Hvor finder jeg en oversigt over min aftale?

Som kunde hos Santander Consumer Bank får du helt automatisk adgang til vores netbank, hvor du har overblik over dine finansieringer, herunder din balance og betalingsplan, samt mulighed for at forespørge på indfrielsesbeløb, ændring af din betalingsplan og ansøge om SAFE.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan betale?

Hvis du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du udfylde kontaktformularen under "Kundeservice - Kontakt os" eller bruge chatten, hvor du kan chatte med os. Vi vil prøve at finde den bedst mulige løsning i fællesskab. Du kan læse mere om vores restancebeløb her

Kan jeg få nedsat min ydelse?

Du kan søge om nedsat ydelse via Kontakt os-knappen på Kundeservice. Udfyld kontaktformularen, hvorefter du vil få svar inden for 24 timer. Du bedes oplyse det beløb, du ønsker at nedsætte din ydelse til. 

Såfremt du bliver godkendt til nedsat ydelse, og vi modtager signeringen med MitID indenfor 14 dage, vil et gebyr blive tilskrevet næstkommende regning sammen med den nye ydelse. Du finder gebyroversigten her.

Kan jeg få en betalingsfri måned?

Du kan søge om betalingsfri måned via Kontakt os-knappen på Kundeservice. Udfyld kontaktformularen, hvorefter du vil få svar inden for 24 timer. Du bedes angive, hvad årsagen er til, at du ønsker betalingsfri samt om du ønsker en eller to måneders betalingsfri. Hvis din forespørgsel bliver godkendt, vil der blive opkrævet et gebyr på din næstkommende regning. Du finder gebyroversigten her.

Kan jeg foretage en ekstraordinær indbetaling?

Ja, du kan til enhver tid foretage en ekstraordinær indbetaling på dit lån via bankoverførsel til:

Registreringsnummer: 5295
Kontonummer: 0010017009

Husk at angive dit aftalenummer hos Santander Consumer Bank som reference.

Vær opmærksom på at pengene overføres til vores konto i SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) og at denne konto ikke understøtter muligheden for at foretage en straksoverførsel.

Hvis du foretager en ekstraordinær indbetaling, vil du ikke modtage en kvittering. Du kan se nedskrivningen af din gæld indenfor 2-3 hverdage i vores netbank. Vær opmærksom på, at der i travle perioder kan gå op til 7 bankdage.

Kan jeg ændre min rente?

Hvis du har en fast rente, er det ikke muligt at ændre den. Hvis du har en variabel rente, kan vi i nogle tilfælde ændre den til fast rente. Her skal du være opmærksom på, at renten kan stige. Hvis du ønsker at sende en forespørgsel omkring ændring af din rente, bedes du udfylde kontaktformularen under "Kundeservice - Kontakt os".

Hvordan tilmelder jeg betalingen til Betalingsservice?

Vi tilmelder dit nyoprettede lån til Betalingsservice på den konto, du har angivet i ansøgningen. Såfremt betalingsserviceaftalen skal tilmeldes igen eller trækkes fra en anden konto i lånets løbetid, skal det ske via din egen bank. Hvis du benytter netbank, er der mulighed for at tilmelde regninger direkte der. Kontakt dit pengeinstitut for flere oplysninger om denne mulighed.

For at tilmelde din konto til Betalingsservice i din netbank, skal du bruge:

PBS-nummer: 09835156
Debitornummer: 07662

Husk at angive dit aftalenummer som reference. Vær opmærksom på, at din aftale først opkræves via Betalingsservice, når beløbet fremgår af betalingsserviceoversigten.

Hvordan foregår den første betaling?

Din første opkrævning vil ske efter løbende måned + 30 dage. Din første opkrævning er derfor også en smule højere, da den inkluderer renter fra den dag du underskrev dit lån. Du kan se beløbet på din første ydelse i betalingstabellen sidst i din kontrakt. Efter første ydelse fortsætter lånet med din almindelige, faste ydelse

Kan jeg indfrå mit lån før tid?

Der kan være omkostninger forbundet med at indfri dit lån før tid, men for at vi kan oplyse det præcise indfrielsesbeløb, skal du logge på vores netbank via vores hjemmeside. Klik på "Indhent indfrielsesbeløb" og vælg den dato, du ønsker at indfri kontoen ​for den indeværende måned.

Når du indfrier aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusiv renter og omkostninger. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er Santander berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdatoen.