Kundeoplysninger

Som bank har vi pligt til at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger på vores kunder. Det er nu blevet tid til, at vi skal have opdateret dine kundeoplysninger.

Illustration av en bärbar dator

Når du er kunde i et pengeinstitut, vil du med jævne mellemrum blive bedt om at opdatere dine oplysninger. Det skyldes, at hvidvaskloven stiller krav om, at vi som bank har pligt til at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger på vores kunder. Det er nu blevet tid til, at vi skal have opdateret dine kundeoplysninger. Det tager kun tre minutter.

Ved at opdatere dine oplysninger er du som kunde med til at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger om dig, og dermed hjælper du os med at forebygge og bekæmpe hvidvask af penge og finansiering af terror.

Opdater dine kundeoplysninger her

Upload dokumentation

Hvis du er blevet bedt om at uploade yderligere dokumentation, kan du gøre det via dette link

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er hvidvask af penge?

Hvidvask er, når man forsøger at skjule, at penge stammer fra en ulovlig handling. Det har til formål at få penge tjent ved kriminalitet til at fremstå som legale "hvide" penge. Det kan f.eks. være penge opnået ved at sælge ulovlige stoffer, eller tilfælde hvor personer forsøger at opnå udbetalinger fra det offentlige, som de ikke er berettiget til. Det kan også være som led i organiseret kriminalitet – for eksempel kædesvig, hvor personer via virksomheder forsøger at undgå at betale den skat mv., som de er forpligtede til.

Kilde: Finans Danmark

Hvorfor har Santander brug for, at jeg opdaterer mine kundeoplysninger?

Hvidvaskloven pålægger os at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger på vores kunder. Du vil derfor med jævne mellemrum blive bedt om at opdatere dine kundeoplysninger.

Ved at opdatere dine oplysninger hjælper du os med at forebygge og bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering.

Kilde: Finans Danmark

Hvordan opdaterer jeg mine kundeoplysninger?

Du opdaterer dine kundeoplysninger via linket i det brev, som du har modtaget i din e-Boks. Linket er beskyttet af MitID login, så du nemt og sikkert kan opdatere dine kundeoplysninger.

Såfremt du oplever problemer med at logge på med MitID, bedes du tjekke at du har installeret den seneste version af MitID.

Du kan også opdatere dine kundeoplysninger her

Hvilke kundeoplysninger skal jeg give?

Du skal besvare nogle spørgsmål, som omhandler dit produkt og dit kundeforhold hos Santander Consumer Bank såsom navn, adresse, statsborgerskab m.m.

Det er vigtigt, at du sikrer dine oplysninger er korrekte. Såfremt du oplever fejl i din adresse, bedes du rette den i Folkeregisteret, da vi indhenter informationen der.

Vær opmærksom på at hvis du har flere produkter hos os såsom flere opsparingskonti, bedes du udfylde et spørgeskema per konto.

Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer mine kundeoplysninger?

Det er vigtigt, at du opdaterer dine kundeoplysninger inden den 15. august 2023. Hvis du efter gentagne påmindelser ikke opdaterer dine kundeoplysninger, vil du i sidste ende opleve en begrænset service som for eksempel:

  • Dit lån eller din finansiering vil blive blokeret for ekstra services.
  • Dit kreditkort udstedt af Santander vil blive spærret for brug.
  • Din opsparingskonto vil blive låst for ind- og udbetalinger.
  • Funktionerne i Santanders netbank vil blive begrænset.

Samtidig vil vi foretage en individuel vurdering af dit kundeforhold, som i nogle tilfælde kan føre til, at vi må afslutte kundeforholdet med dig.

Hvis du oplever begrænset service, skal du blot opdatere dine kundeoplysninger her. Din aftale vil herefter være åben for vores services igen.

Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål angående opdateringen af dine kundeoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeinfo@santanderconsumer.dk eller ringe til os på 89 87 31 04 hverdage fra 09.00-16.00.

Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer mine oplysninger?

Det er vigtigt, at du opdaterer dine kundeoplysninger inden den 15. august 2023. Hvis du efter gentagne påmindelser ikke opdaterer dine kundeoplysninger, vil du i sidste ende opleve en begrænset service som for eksempel:

  • Dit lån eller din finansiering vil blive blokeret for ekstra services.
  • Dit kreditkort udstedt af Santander vil blive spærret for brug.
  • Din opsparingskonto vil blive låst for ind- og udbetalinger.
  • Funktionerne i Santanders netbank vil blive begrænset.

Samtidig vil vi foretage en individuel vurdering af dit kundeforhold, som i nogle tilfælde kan føre til, at vi må afslutte kundeforholdet med dig.

Hvis du oplever begrænset service, skal du blot opdatere dine kundeoplysninger her. Din aftale vil herefter være åben for vores services igen.

Opdater dine kundeoplysninger her

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål angående opdateringen af dine kundeoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeinfo@santanderconsumer.dk eller ringe til os på 89 87 31 04 hverdage fra 09.00-16.00.

Nyttige links 
Læs mere på Finans Danmarks hjemmeside her
Læs mere på Finanstilsynets hjemmeside her