Apple Pay

Med et kreditkort fra Santander er der kun nogle få trin du skal igennem, før du kan betale med Apple Pay.

Illustration man med röd kavaj kollar i sin mobiltelefon
Check mark

Trygt, nemt og enkelt

Apple Pay er nemt, enkelt og trygt at bruge.

Check mark

Kontaktløs betaling

Brug Apple Pay som kontaktløs betaling.

Check mark

Brug Apple Pay overalt

Kan bruges i Danmark, udlandet og online.

Der er mange fordele ved Apple Pay

Dit Santander kreditkort kan nu bruges med Apple Pay, og du kan være blandt nogle af de første i Danmark, som for alvor tager det trådløse betalingssystem i brug.

Hvordan ved jeg, at jeg kan betale med Apple Pay?
Apple Pay fungerer med den kontaktløse funktion i betalingsterminalen. Det betyder, at du kan bruge Apple Pay med dit Santander kreditkort i millioner af butikker over hele verden. Apple Pay kan bruges på alle betalingsterminaler, som har disse symboler.

Lavere risiko for svindel
Når du bruger Apple Pay på din enhed, er dette en af de sikreste og nemmeste måder at betale på.

Når du betaler med Apple Pay, bruger systemet et enhedsspecifikt nummer og en unik transaktionskode. Dit fulde kortnummer bliver aldrig gemt på hverken din enhed eller på Apples servere og bliver heller ikke delt med forhandlerne. Apple Pay gemmer ikke nogen transaktionsoplysninger, der kan blive sporet tilbage til dig, og dine køb er dermed en privat sag.

Læs vilkårene for Apple Pay her

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål om Apple Pay

Er Apple Pay sikkert?

Ja, Apple Pay er en af de sikreste og nemmeste måder at betale på, hvad enten du bruger kode, har fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse slået til.

Hvordan får jeg Apple Pay?

Hent Santander My Cards app fra Apple App Store og tilføj dit kort til Apple Wallet derfra. Du kan også lægge dit kort ind manuelt fra Apple Wallet og følge processen. Husk at opdatere dine oplysninger i vores netbank, inden du henter Santander My Cards.

Hvad gør jeg, hvis min telefon bliver stjålet?

Du skal melde din telefon eller anden enhed stjålet hos politiet. Da Apple Pay benytter TouchID eller FaceID er det kun dig, der kan bruge Apple Pay. Har du mistanke om nogen kender til din personlige kode til enheden, bør du straks ændre denne. Vi anbefaler, at du bruger ”Find my device” app’en, eller logger ind på icloud.com. Hvis din telefon bliver stjålet eller mistet kan du her ændre telefonens status til at være mistet. Når du gør det, fjernes muligheden for at betale med Apple Pay på telefonen.

Du behøver ikke spærre dine kort. Er du i tvivl om de digtale versioner af dit kort er slettet, kan du kontakte kundeservice. Vi anbefaler altid, at du regelmæssigt tjekker din konto for at se, om der er transaktioner, du ikke kan genkende.

Hvad jeg gør, hvis jeg har mistet mit kort, eller det er blevet stjålet?

Hvis dit kort er væk/stjålet, skal du staks kontakte Santanders 24/7 kortspærring på +45 7025 2502. Gøres dette uden for bankens åbningstid, skal du kontakte banken for at få et nyt.

De digitale versioner af dit kort vil være spærret indtil det nyt kort udstedes og opdatere kortoplysningerne. Gør du det samme dag, vil du dagen efter kunne bruge Apple Pay igen.

Jeg har modtaget en SMS som jeg ikke selv har anmodet om, hvad gør jeg?

Du skal kontakte Santanders kundeservice på +45 70 25 01 05. I appen My Cards kan du med fordel tjekke om der er transaktioner du ikke kender til. Hvis dette er tilfældet skal du straks kontakte Santanders spærreservice på +45 70 25 25 02.

Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet mit kort i udlandet eller på ferien?

Står du i udlandet og har mistet dit kort, kan du dagen efter du har meldt dit kort stjålet, tilføje det nye kort til Apple Wallet og bruge det med Apple Pay, gennem Santander My Cards. Så kan du fortsætte med at bruge dit Visa kort alle steder, der tager imod kontaktløse betalinger.

Hvordan fjerner jeg mit kort fra Apple Pay?

Du skal åbne Apple Wallet, og vælge kortet som du ønsker at fjerne. Under fanen Info, skal du nederst vælge "Fjern kort".

Mit mobilnummer er forkert, hvad gør jeg?

Hvis du har fået nyt mobilnummer, og vi har et gammelt nummer på dig, skal du kontakte vores kundeservice på vores chat, enten på hjemmesiden eller på netbanken. Så sørger vi for at opdatere dine nye oplysninger i vores systemer. Derefter vil du på ny kunne registrere dig og komme i gang med at bruge My Cards.

My Cards app - dit overblik

Når du betaler med et Santander kreditkort via Apple Pay, er det nemt at danne et overblik over dit forbrug med Santander My Cards. I My Cards har du overblik og kontrol over, hvad du har til rådighed og hvad dine penge er blevet brugt til.

Gå ikke glip af