Kundeoplysninger om din virksomhed

Som bank har vi pligt til at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger på vores kunder. Det er nu blevet tid til, at vi skal have opdateret oplysningerne om din virksomhed.

Illustration av en bärbar dator

Når du er kunde i et pengeinstitut, vil du med jævne mellemrum blive bedt om at opdatere dine oplysninger. Det skyldes, at hvidvaskloven stiller krav om, at vi som bank har pligt til at sikre, at vi har de nødvendige oplysninger på vores kunder. Det er nu blevet tid til, at vi skal have opdateret oplysningerne om din virksomhed. Det tager kun tre minutter.

Ved at opdatere oplysningerne om din virksomhed hjælper du os med at forebygge og bekæmpe hvidvask af penge og finansiering af terror.

Opdater oplysningerne om din virksomhed her

Hvad skal vi vide om din virksomhed?

Vi skal vide, hvordan din virksomhed vil bruge os som bank. Det betyder, at du kan opleve at vi stiller spørgsmål til de produkter og services din virksomhed forventer at anvende hos os samt virksomhedens forventninger til betalingerne til og fra virksomhedens konti.

Virksomhedens forretningsmodel
Vi skal kunne forstå din virksomheds forretningsmodel. Det betyder, at vi kan stille spørgsmål om hvilken branche din virksomhed opererer i.

Du kan også opleve, at vi stiller spørgsmål til din virksomheds koncernstruktur og organisation, hvilke lande virksomheden driver forretning i samt ejer- og skatteforhold. Dette afhænger dog af virksomhedens branche, størrelse og kompleksitet.

Identitet og legitimation
Vi har pligt til at dokumentere vores kunders identitet. Det betyder, at vi skal kende virksomhedens CVR-nummer og eventuelle udenlandske virksomhedsnumre eller organisationsnumre.

Det betyder også, at vi kan stille spørgsmål om legitimation, statsborgerskab og skatteforhold for virksomhedens ejere, ledelse, tegningsberettigede og eventuelle fuldmagtshavere. Dette afhænger dog af virksomhedens ejer- og ledelsesstruktur samt nationale tilhørsforhold.

Opdater oplysningerne om din virksomhed her

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor bliver jeg kontaktet?

Santander Consumer Bank kontakter din virksomhed, da vi er forpligtet til at indhente kundeoplysninger fra ledelsen i og reelle ejere af virksomheder, som har et kundeforhold hos Santander Consumer Bank. 

Hvis der er flere reelle ejere af virksomheden, vil hver enkelt person modtage kommunikation fra os. Hver af de reelle ejere vil få muligheden for at besvare det sendte spørgeskema og uploade den nødvendige dokumentation.

Vær dog opmærksom på, at der kun kan svares én gang per spørgeskema. Det vil sige, at det er de svar, der gives fra den ene reelle ejer, som er gældende for virksomheden.

Hvilke kundeoplysninger skal jeg give om virksomheden?

Du skal besvare nogle spørgsmål, som omhandler virksomhedens produkter og kundeforhold hos Santander Consumer Bank såsom legitimering af de relle ejere, virksomhedens ejer- og kontrolstruktur m.m. 

Det er vigtigt, at du sikrer oplysningerne er korrekte og stemmer overens med de oplysninger virksomheden har registeret hos Erhvervsstyrelsen (virk.dk), da vi indhenter informationen der.

Vær opmærksom på at hvis virksomheden har flere produkter hos Santander Consumer Bank, bedes du udfylde et spørgeskema per konto. 

Hvordan opdaterer jeg virksomhedens kundeoplysninger?

Du opdaterer virksomhedens kundeoplysninger via linket i det brev, som du har modtaget i e-Boks. Linket er beskyttet af MitID login, så du nemt og sikkert kan opdatere virksomhedens kundeoplysninger. 

Såfremt du oplever problemer med at logge på med MitID, bedes du tjekke at du har installeret den seneste version af MitID.  

Du kan også opdatere virksomhedens kundeoplysninger her. 

Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer virksomhedens kundeoplysninger?

Det er vigtigt, at du opdaterer virksomhedens kundeoplysninger, så vi har den korrekte information. Hvis ikke du opdaterer oplysningerne inden den angivne tidsfrist, kan virksomheden i sidste ende opleve en begrænset service såsom:

  • Virksomhedens lån eller finansiering vil blive blokeret for ekstra services samt tilnyttede produkter 
  • Begrænsninger i udnyttelse af tilsagte kreditter
  • Forsinkelse ifm. oprettelse af nye produkter 

Samtidig vil vi foretage en individuel vurdering af virksomhedens kundeforhold, som i nogle tilfælde kan føre til, at vi må afslutte samarbejdet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål angående opdateringen af virksomhedens kundeoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice på kundeinfo@santanderconsumer.dk eller ringe til os på 89 87 31 04 hverdage fra kl. 09.00-16.00.

Hvis du har en Key Account Manager hos os, har du også mulighed for at kontakte vedkommende direkte for at få svar på dine spørgsmål.